MPLAB 6,30 Compile Problem

M

Mercury

Guest
Hej! Am er begyndt at bruge PIC MCUs. Indtil videre har jeg været ved hjælp af AVRS (som i øvrigt store), men nu vil jeg gerne prøve noget anderledes. Jeg har installeret MPLAB IDE v6.30, og fulgte MPLAB IDE Quick Start Guide. Jeg har skrevet koden på side 9 (eller 5). Jeg undlader at udarbejde, Årsag: Fejl [113] H: \\ PIC \\ CNT452.ASM 15: Symbol ikke tidligere defineret (wreg) Error [113] H: \\ PIC \\ CNT452.ASM 16: Symbol ikke tidligere defineret (portc) Fejl [113] H: \\ PIC \\ CNT452.ASM 17: Symbol ikke tidligere defineret (trisc) Error [113] H: \\ PIC \\ CNT452.ASM 25: Symbol ikke tidligere defineret (portc) OK, problemet her er, at den # indeholde erklæring fungerer ikke. Men assembler finder filen, fordi jeg ikke får filen ikke fundet fejl. Det hænger simpelthen ikke omfatter. Inc-fil, som det skal. Så hvad gør jeg forkert?? Venlig hilsen George

for clrf wreg forsøger at bruge clrw , da W ikke er en tilknyttet hukommelse registrere, men noget i retning af akkumulator (det hedder W orking registeret) for movwf portc forsøger at bruge movwf PORTC , da assembler er sat store og små bogstaver som standard (Du kan deaktivere den, men det er engang nyttigt)

Du havde ret. Problemet var i tilfælde følsomhed. Som jeg er vant til at AVR assembler dette var et problem. Anyway, kan du også fortælle mig, hvor får jeg den information, hvor mange ord fra programmet memmory ikke mit program optager? George Mercury

[Quote = Mercury] Anyway, kan du også fortælle mig, hvor får jeg den information, hvor mange ord fra programmet memmory ikke mit program optager? [/Quote] Tag et kig i slutningen af . LST [/ b ]-fil, der er program statistik lignende program hukommelse, der bruges / venstre, program hukommelsesbrug kort, symbol liste.

Tak! Men jeg har netop stødt annother problem, som jeg ikke var vant til at have med AVR Studio. Siden min ASM koder er nogle gange meget lang tid, jeg har tendens til at gøre mange. ASM-filer (et par hundrede linjer kode hver) og derefter en. ASM-filer, der bruger "# include" s at samle alle de ASM filer togeter. Denne fil er derefter assembeled. Problemet med MPLAB er, at det ønsker at samle alle ASM-fil i projektet (under mappen "Source Files"), som et individ. ASM-fil. Så hvordan skal jeg sige til det projekt, som jeg ønsker at kompilere blot én. ASM-fil (den ene med "omfatte" s), og ikke alle ASM-filer seperat? George

Jeg har ingen idé, men MPLAB for store projekt er at bruge separate ASM-fil og linkeren script til at slutte dem til en binær fil. Men jeg fristed `t nogensinde prøvet det at skrive selv, har jeg så det i pic16c765 usb firmware eksempelkode og det virkede.

Jeg har også en MPLAB 6,3 problem, hvor filen 'bygger' ok, men hver gang jeg forsøger at brænde en 16F628 den returnerer en "mislykkes", og jeg får en fejlmeddelelse "konfiguration bit error 'Når programmet kontrollerer sig selv efter brænde det vender tilbage med OSC, beskytte Code Protect, Master klare og Data EE bits sæt forskelligt på, at der i ASM-fil og indstille manuelt i MPLAB før programmering. Jeg har også installeret en ældre version af MPLAB 5.7 og har fundet det samme problem. Brænderen selv synes at arbejde, da det vil brænde en importeret HEX fil fint.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back