MS-DOS-kommando til at lukke computeren

K

kandy2015

Guest
Hej gutter pls kan du hjælpe mig med MS-DOS-kommando, som kan lukke en fjern computer med Windows 7 operativsystem. Jeg prøvede 'shutdown / s / m \ \ computernavn', men det vendte adgang nægtet. Thanks.

Jeg har ikke Win7, så jeg er ikke sikker, men jeg synes, det bør være: shutdown-s-m \ \ computernavn eller bruge shutdown /? for dit operativsystem.

Kommandoen med tankestreger fastlægge, hvilke muligheder er den korrekte syntaks. Men da det er en fjerncomputer, skal du være godkendt til den pågældende computer med en konto med tilstrækkelige rettigheder til at udføre denne operation. Hvis det er en del af et domæne, skal du godkende med et domæne administrator konto. Hvis det er en del af en arbejdsgruppe, skal du godkende til den eksterne maskine med sin lokale administrator-konto eller en konto med administratorrettigheder.

Alt, hvad jeg husker fra MSDOS var EXIT eller nedlukning!

Usage: shutdown [-i |-l |-s |-r |-a] [-f] [-m \ \ computernavn] [-t xx] [-c "kommentar"] [-d up: xx: yy ] Ingen args Vis denne meddelelse (samme som -?)-Jeg Display GUI-grænseflade, skal være den første option-l Log off (kan ikke bruges sammen med-m)-s Luk computeren-r Luk og genstart computeren-a Afbryd et system shutdown-m \ \ computernavn fjernbetjening computer til at lukke / genstarte / afbryde-t xx Set timeout for lukning til xx sekunder-c "kommentar" Shutdown kommentar (maksimalt 127 tegn)-f Tvinger kørende programmer til at lukke uden varsel - d [p]: xx: yy Den årsagskode for lukning u er brugerkode p er en planlagt nedlukning kode xx er den vigtigste årsagskode (positivt heltal mindre end 256) yy er den mindre årsagskode (positivt heltal mindre end 65536)

Windows shell-kommandoer ikke har at gøre med MS-DOS (undtagen for videreførelsen af ​​de fleste MS-DOS-kommando navne). For at bruge Windows shutdown kommandolinje utility med en ekstern computer, skal du have selvfølgelig tilstrækkelige rettigheder (administrator eller tilsvarende) på fjerncomputeren.

Metoden jeg bruger er at køre "taskmgr" på den eksterne maskine og klik derefter på "lukke ned" menupunkt. Det fungerer på samme måde som Ctrl-Alt-del på den lokale maskine, så du har muligheder for at logge ud, genstarte eller slukke. Brian.

Det er muligt at oprette en Telnet-server på fjerncomputeren, og giver fuld adgang til alle DOS-kommandoer. Så vil en Telnet-session tillader at udføre remote shutdown denne måde. Svaret får du ved prompten synes ligesom at være på lokal computer. + + +

Jeg er heller ikke bruger Windows 7, men Windows XP. Jeg har aldrig brugt Windows 7, men som pr positive anmeldelser og kommentarer af brugeren tænker jeg at installere det på mit system. Men du kan prøve at bruge "shutdown-s 'til at lukke din computer ved hjælp af MS-DOS-kommando.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back