MS-DOS spørgsmål, hvordan man kan omdøbe filer fra DOS?

A

ahmad_abdulghany

Guest
Hej alle, jeg har en gruppe af filer, har lignende navne, der er: 1001.mp3, 1002.mp3, ..., 1xxx.mp3 .. hvor xxx er kun heltal ... Nu kan jeg bruge MS-DOS-kommandolinje, omdøbe dem alle, fra 1xxx.mp3 ind xxx.mp3 kun? Hvordan? Og hvordan kan det også gøres ved hjælp af Linux-terminal? Jeg kan gøre det nemt at bruge Matlab funktion movefile () sammen med sløjfer, og jeg ved, at det vil blive gjort i lignende måde i DOS eller Linux Shell bruger flytte og [b ] mv [/b] funktioner, men hvordan man gør det med gruppe af filer, der ikke kun én fil? På forhånd tak, Ahmad,

i MS-DOS-kommandoen er REN eksempel REN 1001.txt 001.txt du kan også gøre det for min Total Commander meget hurtigt

Denne grimme rod værker fra Win2k kommandoprompten: for / L% A i (0,1,9) gøre for / L% b i (0,1,9) gøre for / L% c i (0,1,9 ) gør REN 1%% b% c.mp3% a% b% c.mp3 2> NUL Det kører hurtigere i en batch-fil. Husk at sætte "echo off" og erstatte% med%% for at køre det i DOS 6.22, så prøv at udelade / L og udskiftning (0,1,9) med (0,1,2,3,4,5,6, 7,8,9). Jeg ved ikke, hvordan man kan omdirigere stderr i DOS (for at skjule den "filen ikke fundet" meddelelser), så du kan også være nødvendigt at fjerne de "2> nul". Yuch!

Tak echo47, du forstod hvad jeg vil .. Jeg er nu på arbejde, og jeg ikke har Windows at teste på DOS her, når jeg går til hjem i aften vil jeg prøve det, og svare Agan, xxtigerxx, jeg ved, at det kan gøres ved hjælp af enten ren eller flytte kommandoer i DOS, men dette gælder for enkelt fil, men hvad jeg taler for er stort antal fiiles (gruppe af filer) adsl, hvad skal der bash script indeholde? kommandoer. Tak til alle for jeres hjælp, og jeg håber at få flere svar, Regards, Ahmad,

Her er en helt anden tilgang, som jeg ofte bruger i Windows / DOS kommando linie: Først vil jeg lave en batch-fil, der indeholder en lang liste over alle de filnavne:???. Dir / b 1 mp3> foo.bat Så jeg redigere batchfilen med min foretrukne teksteditor. Jeg bruger en fancy makro søg-og-erstat til at ændre alle de enkelte filnavne ind omdøbe kommandoer. Så vil jeg køre batchfilen.

Hvad mener du med det fancy makro søg-og-erstat? :) Og hvad det magtfulde () tekst-editor du bruger under Windows!? Emacs: D? Jeg håber, jeg kan gøre det, du fortalte mig, før hvordan det skal gøres i Matlab, kan du huske? :) (Se på det [url = http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=133529&highlight=movefile] her [/url] hvis du er interesseret), men hvordan i Windows XP DOS nu? Vær venlig at forklare, i nogle detaljer, hvad vil du gøre for at redigere batchfilen ind omdøbe kommandoer .. Takket være en masse i dvance Ahmad,

Mit foretrukne program / tekst editor er en obskur DOS-program kaldet TSE, The SemWare Editor. Længe siden det blev kaldt QEdit. Meget konfigurerbar. Den har tastatur makroer, og kan gøre, Unix-lignende regelmæssig-udtryk, søg-og-erstat. Det er, hvad jeg mente med "fancy". http://www.semware.com/ Men du sandsynligvis ikke ønsker, at gamle bæst! En god populære Windows-program / tekst editor er UltraEdit. Men jeg har meget lidt erfaring med dette flotte værktøj. http://www.ultraedit.com/ En anden mulighed ville være at redigere listen over filnavne med 'sed', UNIX strømredigering. Du kan finde en Windows-version eller andet sted. Det kører fra kommandolinjen, og udfører en regelmæssig-udtryk, søg-og-erstat på hvert input-linie (hver filnavn). ???. Noget som dette volapyk: [color = mørkeblå] dir / b 1 mp3 | sed-e "s / 1 \\ (... \\) .mp3/ren 1 \\ 1.mp3 \\ 1.mp3 /"> foo.bat [/color]

Jeg spekulerer på, du skriver Perl-script? Jeg skulle til at lære Perl i disse dage! Jeg tror, at udtrykket: "Regular-udtryk" er fået fra Perl, er det ikke? alligevel, hvis du bruger det, vil det være nyttigt for mig i lignende spørgsmål til min her? og vil det har brug for ekstra ting, der skal installeres, hvis jeg vil køre under Windows? Tak, Ahmad,

I Linux er der et værktøj kaldet omdøbe kan gøre sådan en opgave: omdøbe 's / ^ 1 / /' *. mp3 Hvis omdøber ikke er installeret, en for kommando i bash er også nok:
Code:
 for fil i 1 * . mp3; gøre MV $ fil $ {file #?}; gjort

Jeg har en anden sag .. Jeg ønsker at renam et parti af filer fra navne: s1, s2, s3, .... S10, S11, S12, .... S100, S101, .... s114 til 001, 002, 003, .... 114 Hvordan kan det gøres på DOS som først echo47 svar? Tak, Ahmad,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back