Multi frekvens FPGA kode.

U

ukapil

Guest
Hi All,
Jeg har en FPGA kode målrettet ved 250 Mhz.Der er 6 DCMs i design & hver af dem har en anden fase skift indstillingen.
Er der nogen måde, hvorpå jeg kan gøre denne kode køre for forskellige frekvenser gerne 165, 200 & 225 MHz uden at foretage nogen ændringer i koden (uden re-compiling)?

Thanx in advance.

hilsen,
kapil

Hvad med at bruge en multiplexor?Opdele eller multiplicere ur og kontrol med det valgte signal i henhold til funktionaliteten.

Vil du venligst beskrive mere?
Kilden oscillator om bord er en 250MHz oscillator????

Jeg gætter kilden i baord er ikke 250 MHz dette ville være for dyrt, dog med DCM kan du generere 250 MHz, nogen, hvordan jeg belive, som du kan bruge uret multiplexor tilgængelige i Virtex-II op Virtex4 Xilinx FPGA, denne mutliplexor er direkte forbundet til uret routing linje, "ringe påvirke linjer" også de omfatter en BUFG.I guess

hej,
bruger Multiplexer er den bedste løsning for at få forskellige frekvenser.

med hensyn til,
KUL

Jeg formåede at gennemføre Dynamic omkonfigureringen af DCM.Det har løst mit problem.
Den inclk hyppighed kan meget fra 165-250Mhz.

Design et dynamisk frekvens skifte kreds.end bruge vejledningen til at skifte frekvens, du ønsker.
Bare ændre firmware, kredsløbet vil køre i forskellige frekvens.

Hvis dit kredsløb kan køre på højeste uret,
desto lavere er ikke noget problem.

Der er 6 forskellige ure i konstruktion, der er uafhængige af hinanden.Har du stadig tror, at i sådanne tilfælde, hvis koden værker ved højere clock, bør arbejde på lavere frekvens?
I
don't think so!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back