Multi-input XOR Gate - princip?

Z

zeeshanzia84

Guest
Hej, jeg plejede at vide dette i skolen, men kan ikke huske det nu. Jeg ved, at en to-input XOR gate giver en høj ydelse, når input er forskellige. Men, hvad med en multi-input XOR gate og en multi-input XNOR gate. Enhver hjælp ville være meget værdsat.

Jeg tror ikke, der er sådan en port. Når du kaskade XOR porte (som overlappende 2-input ANDS og periferi), får du en paritet generator / checker.

Ingen faktisk det eksisterer. Jeg kan huske at have studeret det i min logik DESIGN og skifte TEORI foredrag! Det enten giver en høj, når der ikke. af højdepunkter på input er lige eller (og det er her, jeg er forvirret), når der ikke. af lavtryk ved indgangen er endnu.

Det giver 1, når antallet af input på højt logisk niveau er ulige. XOR simpelthen tilføjer indgange, uden bære.

Hej, En dejlig emne faktisk. Her er henvisningen fik fra google for 'multi input XOR "refererer, https: / / users.cs.jmu.edu/abzugc...RADUATE/New/Points-to-Ponder-for- Week-1.doc Som pr dokument, et multi-indgang XOR udgange en Høj, når dens indgange er ulige antal op-og en Multi-indgang Xnor udgange en høj når dens input indeholder et lige antal højder. Naturligvis, en multi-indgang XOR er en Selv paritet generator og Xnor en ulige paritet generator. Nogle hvordan intuitivevly jeg føler stadig, at en multi input XOR skulle have været defineret som en negativ logik tilfældighed detektor. Skulle have produceret et output højt, hvis og kun hvis en af indgangene er høj. Af den måde, er der nogen logik for denne funktion? Regards, [url = http://bharathyeju.blogspot.com] Laktronics [/url]

Hej, de mange input XOR (ulige paritet brik) logisk element er til stede som byggesten i programmerbare logik enheder. I en grafisk visning af syntetiseret logik (teknologi kort), udgør en multiple input XOR gate denne funktion. De sagde negative tilfældighed eller en varm brik betyder mere komplekse logiske end n-XOR, forårsager det kan ikke være kaskader let. Har endnu ikke se nogen symmetri egenskaber af denne logik. Jeg foretrækker at "udlede" det fra en HDL lidt tæller løkke, skal compileren vælge en implementering. Regards, Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back