multiple konstant chauffører problem, hvordan man løser

M

Martijn

Guest
Jeg forsøgte at skabe min første program, og jeg var i stand til at løse de fleste fejl, men jeg ved ikke, hvordan man kan løse denne her:

Fejl: Kan ikke løse flere konstant drivere til netto d0 [3] på countminutes.v (63)
Fejl: Konstant lokomotivføreren ved countminutes.v (85)

Jeg har kigget det op, og problemet er, at jeg skriver til et register to gange, eller sådan noget.

Efter min mening er denne fejl er forkert, men ifølge qu (at) rtus II web-udgave er det et problem.kan nogen fortælle mig, hvad jeg kunne gøre for at løse det?

Koden bør tælle op sekunder, når 'clks' er pulserende.når 60 er nået det skal nulstilles.
når sekunder er pulserende og kører == 1 skal imødegå falde, og når den når nul, skal det puls 'minutter' og reset til 59 (sandsynligvis det virker ikke 100% korrekt, men thats a ploblem jeg vil løse senere) .

tak på forhånd,

Martijn

kode:
modul countminutes
(
/ / ((ALTERA_ARGS_BEGIN)) FJERN IKKE denne linje!
clkm, minutter, løb, d0, d1, nul
/ / ((ALTERA_ARGS_END)) FJERN IKKE denne linje!
);
/ / Port-erklæringen

/ / ((ALTERA_IO_BEGIN)) FJERN IKKE denne linje!
input clkm;
input minutter;
input kører;
output [3:0] d0;
output [3:0] d1;
output nul;
/ / ((ALTERA_IO_END)) FJERN IKKE denne linje!

reg [3:0] d0;
reg [3:0] d1;
reg nul;

altid @ (posedge clkm)
begynd
d1 <= d1 1;
if (d1 == 4'd10)
begynd
d0 <= d0 1;
if ((d0 == 4'd2) & (d1 == 4'd4))
begynd
d0 <= 4'd0;
ende
d1 <= 4'd1;
ende
ende / / line 63

altid @ (posedge minutter)
begynd
if (kører == 1'b0)
begynd
d1 <= d1-1;
if (d1 == 4'd15)
begynd
d0 <= d0-1;
if (d0 == 4'd15)
begynd
zero <= 1;
d0 <= 4'd3;
ende
anden
begynd
zero <= 0;
ende
d1 <= 4'd2;
ende
ende
ende / / line 85

endmodule
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

 
Mark Zuckerberg rozmawiał z Barackiem Obamą o inwigilacji w Internecie. W podobnym czasie Edward Snowden mówił uczestnikom festiwalu SXSW o konieczności szyfrowania sieciowej aktywności. Czy wolny Internet to przeszłość? O potrzebie ochrony danych i sposobach zachowania prywatności opowiada Paweł Wujcikowski, ekspert ds. bezpieczeństwa Spy Shop.

Read more...
 
Jeg er ked af, jeg har 2 moduler i mit program, én for minutter og én for sekunder, buth moduler har dette problem, fordi de er næsten identiske, og jeg postede fejl i referatet modul, og koden de sekunder modulet.

Jeg har indsat den rigtige kode nu i mit første indlæg.

Martijn

 
Nå .. du kører "d0" og "D1" i "altid @ (posedge clkm)" som også i "altid @ (posedge minutter)".

Så normalt den kaster denne fejl ... men som qu (at) rtus hjælpefil siger: "Det ikke er at være det signal, der er nævnt for at være en fejl" ...Måske du kan forklare, hvad du præcis ønsker at opnå?En simpel sekunder / minutter counter with give signal?

 
ja, det har at være en tæller med 4 bit output per ciffer med henblik på at omdanne det til 7 segment i en anden blok.

tælleren skal tælle op med et minut knap, og et sekund knap, men en gang en knappenål går højt den skal tælle ned og ignorere sekunder og minutter knapper.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top