Multiplier spørgsmål om positive og negative værdier

N

nemolee

Guest
Kære Alle,

Giv mig et godt råd.
De to input data kan være positiv værdi eller negativ værdi.
Hvordan skal jeg gøre?Hvis de data af denne multiplikator kan være negativ, kan den kun klare positive værdi.

Tak.

Dit spørgsmål er uklart.Hvis du ønsker at formere to underskrevne værdier og derefter bruge en underskrevet multiplikator.

Jeg gætter ur bekymring er simpelt ..måske u tror, at undertegnede Multipliers kun acceptere negative input, right?..
Hvis dette er hvad jeg forstod fra ur uklart budskab, så er svaret: Bare rolig ..underskrevet multiplikatorer er design så til at håndtere alle kombinationer af indgange:
1 - Positive med Positive
2 - Positive med negative
3 - Negativ med Negative

Så alt andet?

Det afhænger hvad dit laver.Hvis du designer en hardware til at gennemføre multiplikator, bør du overveje dette skilt multiplikation problem.Men eller Virelog bør VHDL håndtere det, medmindre du virkelig ønsker at optimere den forstærkende design i hånden.Hvis du bruger DSP til at programmere, bør DSP håndtere tegnet multiplikation.Hvis du bruger fraktioneret mode, DSP kunne TI venstre skift resultatet med 1 bit.

underskrevet multipier kan håndtere alle underskrevet eller unsigned tilfælde kan du finde en sådan resultere i nogle computer arithmatic bøger.

Det bør være forsigtige på signerede og usignerede nummer.For eksempel 16 bits usigneret er hvis de bruges, 1000,0000,0000,0000 betegner 65.536.Men for undertegnede, det betegner -32.768.Du bør ikke antage, at det underskrevne operation vil håndtere unsigned operation automatisk.

passe på, at hvis u formere 2 underskrevet numre, resultat, vil indeholde 2 tegn bits ..

først og fremmest ur Spørgsmålet er ikke clear.if u ønsker at formere sig to numre i en forsamling sprog, det afhænger af processor (dvs. om 8085 eller 8.086).
så plz sende spørgsmålet med klarhed.

omara007 skrev:

passe på, at hvis u formere 2 underskrevet numre, vil resultatet indeholde 2 tegn bits ..

u kan bruge design metode Booth multiplexer.Det er for multipleks underskrevne datamængde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back