nærhed og distance måling

• Thread starter thebiggestbangtheory
  • Start date
T

thebiggestbangtheory

Guest
Hej alle, jeg er en newbie til dette board og hands-on elektronik generelt. Jeg forsøger at finde et kit, der kan hjælpe mig med at opbygge et system, der kan gøre nærhed måling sammen med retning. Jeg har gået gennem nogle af de tilbud fra forskellige producenter, som sælger ultralyds sensorer og lignende (ping). Jeg leder efter noget, der vil være i stand til at måle afstanden samt relative retning. Kan nogen venligst punkt mig i den rigtige retning? Mine krav er som følgende: 1) Brug en sensor til at måle, hvor langt en anden sensor er og i hvilken relative retning (måske et svar i form af grader ..) 2) Vil du have en pålidelig teknologi 3) Skal være interfaceable med en pc Thanks in forhånd,-B

Hej alle :) Alle ideer, var jeg ser på Senix ultralyds-produkter, men det problem, jeg kan tilsyneladende ikke få mit sind viklet rundt om er, hvordan man finde ud af relative orientering. Eksempel: Jeg kan have 4 ultralyds sensorer, 3 placeret som ender i en trekant og en i det geometriske tyngdepunkt. derefter hver enkelt af de sensorer placeret i hjørnerne, udsender en puls, som vil blive samlet op af en i th geometriske tyngdepunkt, men jeg kan ikke finde ud af hvordan du kan afgøre den relative retning. nogen ideer / kommentarer / pointers er meget værdsat. PS: en vild tanke .. Jeg har hørt om retningsbestemte antenner arrays .. kan man foreslå, hvis det er en anstændig mulighed eller et vildspor

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back