Nødvendig simulation kontrollere for pfd / CP?

B

boshiouke

Guest
Hvis min simulering omfatter kun pfd, CP og loop filter komponenter, hvad simuleringer skal jeg køre for at sikre min pfd / CP arbejder ok?Jeg har
kørt fase feje mellem 2 identiske frekvenser går i pfd, og plottet gennemsnitlige integreret CP Udgangsstrøm
vs fase forskel at kontrollere, at døde zone.Hvis det antages, at DC-analyse for CP aktuelle misforhold over spænding variation og temp er allerede taget sig af, hvad andre simulationer har jeg at løbe for den kombination af pfd / CP?Sætter pris på de kommentarer!

Du er næsten færdig.I nogle pfd / CP kombinationer input impulsbredde til pfd brug for nogle mindstekrav tid.Også hvis den fase forskel tilgange de impulsbredde nogle nonlinearity kunne happen.That er noget problem, fordi det ikke er en låsning punkt.

Fase støj eller jitter er behov for indfasningsstoffer støj beregning.Også timingen jitter grund af VDD støj er en yderligere pracical spørgsmål.

Thanks, rfsystem.Jeg
har læst meget lidt af din opslag på PLL / døde zone, og de
er ganske nyttig.

Lad mig gøre sikker på, at jeg forstår.Så dybest set, når de døde zone spørgsmål er varetaget af fejer input fase forskel, simuleringen for pfd / CP er stort set færdig.Er det korrekt?Nå, selvfølgelig, jeg er også nødt til at simulere fase noice fra pfd / CP.

Ja, grunden til, at lineariteten er vigtigt i dag, er fordi sigma-delta modulation gør fase forstyrrelser.Støjen fequency forme flytte støj i området, hvor det er filtreret af de analoge loop filter.Den nonlinearity krænke hyppigheden forme virkning.Støjen kommer op i frekvensområdet hvor loop gain og den analoge filter hjælper ikke.

Tak igen for svaret.Jeg har et spørgsmål om plot af CP nuværende
vs fase forskel.Er kurven skal være symmetrisk mod både x og y-aksen?Hvis ikke, hvad betyder, at sige om designet?Ud over, når den fase forskel er nul, er den gennemsnitlige integreret CP nuværende formodes at være nul?Mit indtryk var, at forhindre VCO fra drivliner, CP har til at producere bestemte beløb på nuværende selv når det
er låst, dvs ingen fase forskel.Hvis det
er tilfældet, så er den gennemsnitlige integreret CP nuværende bør ikke være nul derefter.Is that right?

I de fleste tilfælde kan du ikke undgå en lille unsymmetric adfærd.Det er fordi UP od NED nuværende er ikke lige eller det dynamiske matching er ikke perfekt.Prøv at gøre både statiske og dynamiske matching.Hvis begge matcher er ikke perfekte den resulterende reference anspore er højere.Du kan foretage et FFT af de nuværende i aflåst tilstand (gratis), beregne lavpunktet din analoge filter, skal omdannes til fase domæne (1 / s) i VCO og du får reference anspore.

Antallet af specs for chargepump og detektortemperatur afhænger af systemets brug.Spørg fyr som giver dig den rækkefølge.

Tak igen for svaret.Mit spørgsmål er, er det ikke sandt, at du faktisk nødt til at have vis aktuelle puls på charge pumpe output @ nul fase forskel for PLL at arbejde?Hvis svaret er ja, så ikke at betyde, at i CP nuværende
vs ΔΦ plot kurven bør IKKE krydse (0,0) punkt?Tak.

Effekten er lidt anderledes.Den fase / frekvens detektoren giver et minimum impulsbredde for en af de ouput pulser hvis fase forskel er nonzero.Så enten op eller ned aktuelle går til minimum puls længde.Hvis fase forskel er nul både bælgsæd er aktive.Hvad går lavpunktet nul er summen af de positive og de negative ned nuværende.BTW på nul fase af impulsbredde er ikke lige til det minimum, pulsen med, men lidt længere tid.Det er, fordi logikken gate der gør reset puls i fase / frekvens detektoren har en nog.Dette er lidt langsommere i begge kanter stige på samme tid i stedet en allerede er høj.Du kan model, som ved

TUP = Tmin TMD * (t / TMD sqrt ((t / TMD). ^ 2 1))

hvor Tmin er den mindste impulsbredde og TMD er forsinkelsen forskel i nog mellem både kobling og kun én indgang centraludstyr.

Got it!Thanks a lot.

BTW, en gang om pfd / CP værker @ 30Mhz Fref, for det at arbejde @ meget lavere frekvens, siger, 30KHz, bredden i den reset puls bør gøres bredere i overensstemmelse hermed, korrekt?Men, hvad
er konsekvenserne af en længere reset puls?Er der en tommelfingerregel for en korrekt reset impulsbredde? (Hvis du tilfældigvis ved offentliggørelsen, at samtalerne om dette) Jeg formoder den nedre grænse er at undgå døde zone, korrekt?Hvad
er den øvre grænse så?Tak og virkelig sætte pris på det!

Undskyld jeg ikke har fundet noget nyttigt materiale.Jeg forsøger for mig til model virkninger.Det er meget hurtigere end at google rundt.Så model chargen-pumpe nuværende som skifte kontrollerede aktuelle kilde med nogle stige og falde tid.At gøre det lettere at starte med lige stige og falde, men forskellig for op og ned.Derefter fyldes ligningerne.

Bilæggelse er beskrevet ved en enkelt pæl.Så du får IUP = IUP0 * (1-exp (t / TRFUP))

Hvis det mindste puls ikke fører til en fuldstændig afvikling af den nuværende gevinsten vil blive reduceret til nul fase.

Så Tmin bør være en faktor højere end TRFUP.Nogle hvor mellem 2-5 er ok.Jeg har læst, at et sted,
til tider.

Det er lettere for mig at minde math.

Tak igen.

I'm just wondering, hvis en pfd / CP værker bøde w / o døde zone @ 30MHz, er der nogen grund til, at det måske ikke arbejde eller køre i døde zone spørgsmålet @ 30KHz?Desuden er jeg ikke sikker på, at hvis jeg fik svar på mit tidligere spørgsmål, som er "den øvre grænse for nulstille forsinkelse"?Tak en klase!

Den øvre grænse er defineret ved den nuværende støj.Hvis chargepump er aktiv det injicere støj i loop filter.Også reference rundstyringssendere er lidt højere.Så den handel er mellem linearitet og støj bidrag.

På 30kHz er det ikke nødvendigt at ændre noget.Støj bidrag er mindre.Men filter er langsommere.At handelen afhænger yout hullers sløjfe arkitektur.

Endnu en gang tak for input.

I Wolaver's PLL bog s.63, han nævnte pfd i høj frekvens operation, hvor han talte om maksimale nyttige frekvens for en pfd, mindsteperioden for stat 2 for en tristate pfd og maksimal fase inden den lineære rækkevidde.Mit spørgsmål er, om en pfd der skal betragtes som "arbejder", gør sit lineær række har til at dække hele 360 graders @ pfd højeste Fref?cuz det forekommer mig, at pfd vil altid have en NONZERO varighed i stat 2, hvilket medfører, at lineære vifte kan ikke dække hele 360 graders.Er det korrekt?Problemet er, når jeg kører pfd på forskellige frekvenser, det lader til at dække hele 360, hvis der køres under en vis frekvens, uden hvilke det ikke vil.

Sætter pris på din input.

Den driftsfasen rækkevidde er begrænset af den mindste nulstille tid og nogle små yderligere forsinkelse.Så ved højere frekvenser fasen vifte i radianer er mindre end 2 * pi.Virkningen på PLL kredsløb er, at bilæggelse tid er mindre, så længe PLL ophold i fase rækkevidde.Så det ikke wrap.Det PLL wrpas bilæggelse er længere.

Linearitet er ikke noget problem ved højere fase forskel.Det er kun vigtigt omkring låsning punkt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back