Nøjagtighed spørgsmålet om HFSS versus IE3D

W

waveplumber

Guest
Jeg har et spørgsmål til simulation eksperter.Jeg beregnet strålingen effektiviteten af en antenne i HFSS og afbildes resultaterne i filen vedlagt.Jeg har også brugt IE3D at få antennen mønster af samme antenne men når jeg afbildes udstrålende effektivitet versus frequecny i IE3D, er resultaterne ikke svarer til den HFSS resultater.IE3D har også en anden mængde det kræver antennen effektivitet.Jeg er ikke sikker på, hvad forskellen mellem de to typer effektivitetsgevinster defineret i IE3D er, og hvor man kan være i forhold til den stråling effektivitet, men ingen af dem skal sammenlignes med strålingen effektivitet opnås ved hjælp HFSS i denne sag (se ordet doc-fil vedhæftet) .Hvad kunne være problemet?Enhver ved?Jeg værdsætter din respons.
Tak,
Waveplumber
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hi, Wavenumber:

1.Hvilken antenne er det?Hvis det er et plaster antenne med en rimelig størrelse substrat, strålingen effektivitet bør normalt mellem 50% til 90% i resonans båndbredde.Surface bølge er en vigtig kilde til tab for effektivitet.IE3D normalt er helt nøjagtig i forudsige radiaiton effektivitet for en sådan sag.Hvis det er en antenne i frit rum eller en antenne med substratet med samme størrelse eller slighly større end programrettelsen, strålingen effektivitet bør være mellem 95% til 100%.For en sådan situation, skal du bruge finite substrat modeling på IE3D med henblik på at få præcise stråling effektivitet, og det er også helt korrekt.

Jeg kigget på din data.Det er ved at ændre sig meget med frekvenser, og der er mange op og ned's.Jeg sjældent se noget som dette.Jeg er ikke sikker på, hvad antennen er, eller der er noget problem i din model.

2.På IE3D, vi defineret to effektivitet værdier: stråling effektivitet og antenne effektivitet.Radiation_Efficiency er defineret som Radiated_Power / Net_Input_Power.Antenna_Efficiency er defineret som Radiated_Power / Incident_Power mens Net_Input_Power = Incident_Power - Reflected_Power.I en vis forstand, mismatchen tab er medtaget i antennen effektivitet.

Venlig hilsen.

Tak for dit svar, Jian.Du er manden.Vil De venligst forklare de to scenarier, hvor stråling eficiency er mellem 50% og 90%, og en, hvor det er 95% til 100% igen.Min antennen har PCB antenne på en 5cm ved 5cm substrat, det er en microstrip fed udstrålende programrettelsen.I HFSS, jeg kunne skære substratet men jeg ved ikke, hvordan modellen en begrænset størrelse substrat i IE3D version XML, vi har.Men resultaterne ser stadig alt for discrepant for forskellen kan forklares ved de begrænsede størrelse substrat!Jeg tror, jeg fik min HFSS simulation højre.Vil gerne påpege, at for antennen i spørgsmålet, S11 karakteristisk er den samme i HFSS og IE3D, skønt.

Hi, Wavenumber: Behage sende mig en beskrivelse af din antenne og eventuelt de IE3D geometri filer (Jian (at) zeland.com).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back