NDT grundlæggende bruger FPGA

S

shadeslayer

Guest
hej alle,,

Jeg ønsker en litel hjælpe med at gøre mit projekt om FPGA,,,

im høvling at gøre en samall skalamodel af NDT (ikke-destruktiv prøvning)

her vil jeg give generelle oveview,,

Jeg vil tage en anolog signal fra sensonr thn give det til ADC,,,

Jeg ønsker at gemme 1 saple per sekund, og få det vist på LCD-display,,,

så jeg vil gemme den højeste værdi, jeg fik i 1 min,

laveste værdi, jeg fik i 1 min,,

og avg dc værdi på 1 min,,,

processen er kontinuerlig,,,,

og hvis det er muligt vil jeg gerne skabe en vis kontrol signaler og implment dette på sparten 3 bord med 2 sensorer,,,

venter på svar asap

mig indlevere id samkikani (at) gmail.com
samkikani (at) yahoo.co.in
satishkikani (at) yahoo.co.in

takLagt efter 8 minutter:hmmmmLagt efter 36 minutter:stadig venter på replyyy

atleast give mig en grundlæggende idé,,, så jeg kan gennemføre i vhdl kode,,

de vigtigste prob im overfor, er at gemme data på outputtet af ADC og thn manuplating det,,

venter på svar

Jeg ved ikke, VHDL (og lidt Verilog for den sags skyld ...), men ...

Du kan kopiere indgående 8 bit (for eksempel) i en række registre, ved hjælp af en tæller til at øge den array-indeks, hver gang en prøve er skrevet i.

Det fungerede for min ADC problem, selv om den grænseflade kan variere:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=297773

venter på replyyLagt efter 5 timer 38 minutter:eek:kie her Jeg tror jeg nødt til at gå kvarter for kvarter,,

så 1:e hvad jeg skal sige, er im sagsøger sparten3E og jeg har om bord på 12-bit ADC,,,

her hvad im kommer til at gøre, er intialy im giver nogle signaler om analog indgang pin om bord, og jeg ønsker mig ADC til at prøve den valuses og gem det et sted,,,

efter at im benytter 12 bit størrelsesorden komparator og et andet register, der oprindelig værdi på 0.

jeg ikke vil tage at 12 bit output og comapre det med oprindelige værdi,,, hvis min ADC o / p er større end oprindelig værdi, så vil jeg gemme, at O / P i mit første reg og så videre, så i slutningen i vwill b hivning topværdi i mit register,,,

så hvordan kan jeg gøre dette,,,

Jeg har koden størrelsesorden komparator som sin meget let, men hvordan kan jeg gennemføre denne logik,,,

Prøv at læse dette dokument.Det vil hjælpe dig med at få bedre svar på dine spørgsmål.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back