ned for varmen om regulator

A

ahgu

Guest
Jeg har 15V og jeg har brug for en 5V og jeg bruger en LM340 at give mig 5v.Da spændingen forskel er 10v og min nuværende forbrug er 0.1A.Det er en meget varme på tilsynsmyndigheden, meget varm, når du sætter din finger på toppen af det.Er der nogen enkel måde at sænke at 15v til 7v og løse mit varme problem.Jeg ønsker ikke at bruge skifter, Det vil være for meget ekstra omkostninger og den støj, det genererer vil påvirke min audio kredsløb.

tak
Ahgu

Har du overvejet egnet varmeafleder?
Du kan sænke regulator dissipation hvis du lægger 56ohm/1W modstand foran regulator.

Hej,
Du kan bruge hi watt modstand i serie før 5v reg eller bedre udnyttelse snitteapparat kredsløb inden 5v reg (bruge 555 med magt transistor med små til tiden og lange off tid)

Der er to måder.Den ene er at benytte en anden tilsynsmyndighed i front for at få 10 V ud.Dette har den gavnlige effekt af at reducere rippel endnu mere.Den anden metode er at bruge en BJT i front som en kilde til emission Efterfølger fra en ZENER.Du sætte et 10 V ZENER i serie med en modstand over 15 V indgang.Så kan du sætte en BJT med samleren til 15 V basen til 10 V CER og udleder til 5 V regulator.Den BJT vil være stor nok til at fjerne de 750 MW.Den producerer også en mild beløb rippel reduktion.

Hvis den aktuelle absorptionen er nogenlunde konstant, kan du trække sige 50 mA med en modstand parallelt input-output-stifter af tilsynsmyndigheden og lade tilsynsmyndigheden regulere de øvrige 50 mA.
så, for en strøm på 50 mA modstanden vil blive 10V/50mA = 200 Ohm.
Tilsynsmyndigheden vil regulere de øvrige 50 mA.
Pas på ikke at reducere absorptionen under 50 mA ellers regulere aktion vil ophøre.

Mandi

Jeg tror jeg er nødt til at finde en 2W Q.med POWER Q-metoden.vil varmen være på Q nu?

Hvad med sætte en 7.5V ZENER i serie ved indgangen?magt ZENER, I guess.

så min Q får varm i stedet othe reg?

Også kan jeg bruge Power MOSFET?Kan ikke få simulering til at arbejde med IC.

Varmen i POWER-BJT vil være i BJT.

Power transistorer som TIP3x serien er langt billigere end strøm zeners.Du kan lave dine egne varmetab fra små firkanter af tykt metal.

Så hvad er forskellen?ved at have varme i reg eller i Q?Begge er bygget til at kunne håndtere denne meget varme.Jeg bruger LM340.fra spec, er den varme, okay.Hvad jeg ønsker, er at reducere støj ved stigende temperaturer.

tak
ahgu

Det hele afhænger af, hvilke dele du har til rådighed, og hvordan man praktisk og dyre ekstra dele er.Det ser ud som du gør bare en af disse kredsløb.Vi gav dig en række muligheder, som du kan matche med dine dele tilgængelighed og pris.

Mit mål er ikke at have en varm bord med 2W spredes på printet.Q Zener løsning vil stadig give mig varmen, right?selv om LM340 kan holde sig under 35celcius.Q kan stadig få temmelig varm, right?

Der er ingen måde at bruge et sæt analoge dele for at mindske spændingen uden at generere varme.Her er nogle andre muligheder.

Hvis du ikke har noget imod dumping varme ind i stuen, kølelegeme tilsynsmyndigheden på kassen væggen.

Kan du komme ind i strømforsyningen, og hanen transformeren til en lavere voltge at gøre 5 V?

Få en 5 V forsyning.

Hej alle
Jeg tror, u overveje min idé om enkle faste PWM før 5v reg

Kan jeg bruge en 200kHz skifter som strømforsyningen til en højttaler forstærker?
Vil jeg høre en masse støj på højttaleren?

Det kan også tilpasse sig de hurtige ændringer af de nuværende effektforstærker trækker?

Også, enhver god billig skifter nogen anbefale?ca 1A.Jeg brugte switcher før, og jeg havde problemer med det, det netop død efter engang.

nogen simpel 5v switcher?1A?

billige og pålidelige.Jeg havde Switchers døde på mig før.LM2575 jeg brugte.Det bare døde alle de pludselig.Ved ikke hvorfor.hehe

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back