Need bredt frekvens balun transformer?

B

bobcat1

Guest
Hej

For et nyt design, jeg har brug for en balun transformer for frekvensområdet 10MHz
til 3 GHz-lav effekt (20dBm max)

Nogen vide, hvor man købe eller hvordan man laver enTakBobi

Det er en ret bred vifte.Du kan se på T / o / k / o 617DB-1022, 617DB-1024 eller M / AC / O / M ETC1-1-13

Du vil få problemer med at finde en balun for sådan et bredt frekvensområde.Det vil tage to eller flere til at dække dette område.

Du bør overveje blokdiagram af dit system til at gøre det i flere frekvensbånd.

At realisere en balun transformator inden for en meget bredbånds frekvensområde, skal det bemærkes, at simple klassiske LC baluns ikke kan dække dette frekvensbånd.

Der er to måder at realisere den.

1-Brug en transformer, der har tæt kobling koefficient og en af output pins er jordet.På denne måde et veltilrettelagt transformator vil opføre en balun.

Men skal transformer tab og især lav frekvensgang optimeres.Hvis du øger induktans værdi af primer side til at holde lav frekvens adfærd, selv resonansfrekvens primer induktans vil falde i hyppigheden af interesse. (Sikker)

2 - Brug ferrit dobbelt blænde transformer.I denne metode tab vil være højere end men lavfrekvensrespons kunne være bedre kontrolleret.

Efter min mening bruger Epcos (tidligere Siemens-matsuhita) transformatorer er bedre.Fordi at finde ferrit med samme karakteristiske og produktion inden for samme relibility er meget vanskelig.

På denne måde, er der nogle begrænsninger, såsom frekvensgang kan ikke være flad som ønsket og impedans nøgletal kan ændre hyppighed.

Faktisk designe en balun transformer, der vil arbejde meget bredt bånd frekvensområde er virkelig svært.

Hvis du designer transformer i hånden, jeg tror det svært at få stram par op til 3 GHz, fordi en operatable volumen.
Af den måde,) Ferrecube (tidligere Philips har nogle gode højfrekvens blødt magnetisk materiale.

M / i / n / i / c / i / r / u / i / t / s RP-2-30 dækker 10MHz til 3 GHz.Dens på deres hjemmeside.

Kan ikke finde minicir RP-2-30 eller et datablad regardig denne

transformer måske navnet stavet forkert

Er det en balun transformator Jeg har brug for 50 til 200 ohm impedans konverter

kan du placere linket til databladtakBobi

Der er et par 1:4 impedans forholdet transformere på Minicircuits, men den bredest BW, hvad jeg har fundet er 10-1.900 MHz (3 dB BW).Check på deres hjemmeside (del TCM4-19), eller youcan brug linket:

http://www.minicircuits.com/cgi-bin/tranfrmr?model=TCM4-19&bv=4

angår, Al

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back