Needed en robot motor Controller

S

sdhawan

Guest
Jeg laver en robot, hvor præcise drejningsmoment, som motoren er needed.Can nogen foreslå nogle virkelig gode motorer og deres kontrollører.

I mange Robot Programmer Stepper Motors er bedste løsning, fordi du kan
kontrollerer rotation & hastighed Motor meget let.
Men det har 2 Ulemper:

1 - De kan ikke nå høje hastigheder.
2 - De er ikke fælles for brug i High Power og High Speed Applications

MEN hvis du vil Præcise rotation hastighed og drejningsmoment er det bedre at bruge
Sync AC Motors eller Induktive AC Motors.disse motorer, hastighed og drejningsmoment
er uafhængige i bred vifte af lastelinjer forandring.
Men disse motorer har nogle Ulemper:

1 - De er almindelige i store størrelser.
2 - De er dyre
3 - Controler kredsløb er kompliceret.
4 - det
er bedre til at designe Feedback Controller kredsløb for meget presice drejningsmoment.

Jeg anbefaler disse bøger:
a-elektrisk maskine fundamentals
3. (Chapman Stephan)
b-Power styringskredsløbene Manual (Marston)

sdhawan wrote:

Jeg laver en robot, hvor præcise drejningsmoment, som motoren er nødvendigt.
Kan nogen foreslå nogle virkelig gode motorer og deres kontrollører.

Hvis præcis drejningsmoment er målet, så du kan bruge en DC-motor og give det en konstant strøm, at wil give dig et konstant moment.Et skifte reguleringsmyndighed er ønskelig, da den har en bedre effektivitet.

Jeg er enig med sunsina,

Yup, brug stepper motorer for præcis drejningsmoment ..BTW "moment"???eller hastighed??

De kunne få en masse drejningsmoment hvis du ud motoren i reduktion REDSKABER ....og køre motoren med en H-broen ...

Jeg forstår disse ting, men mit formål er at kontrollere drejningsmoment fra motor for min ansøgning neigher hastigheden eller magt.

Jeg har aldrig set alle motordrevne controller til at kontrollere motor's drejningsmoment.kun hastighed.

Jeg tror, ved at kontrollere motordrevne nuværende vi egentlig kontrol motoren moment, right?

Ja nicleo.I børste DC, børsteløs DC eller AC servos nuværende kontrol giver dig direkte drejningsmoment kontrol.Selv om den nuværende variation i stepper motor viklinger afects drejningsmoment, kan du ikke styre den kraft, der virker mod belastningen på den måde.Det
er simpelthen fordi det drejningsmoment i stepper motorer har en meget ikke-lineære profil mellem drejningsmoment detents.
En mulig løsning, hvis du * virkelig * ønsker at bruge en stepper, er at bruge en slags ef elasticitet mellem motor og en belastning, en forår for eksempel og bruge stepper til at komprimere den mere eller mindre.

Hope this helps, best regards.

Beherskelse af motordrevne drejningsmoment kan gøres med en konstant strøm.Da det er en robot, jeg forventer effektivitet vil være et problem, så aa omskiftet regulator vil være behov for i sidste ende.Når du eksperimenterer venligst efter hvordan det går, og jeg vil foreslå noget.

For nu vil jeg breadboard kredsløbet vist og prøve at se, om dette virkelig er det, der er behov, nemlig løbende kontrol.
Motoren nuværende er ganske enkelt:
Im = (Vdac-Vbe) / R1
Du bør vælge R1 således at opnå maximu nuværende kræves for motoren, når Vdac er ved maksimal (jeg formoder, 5V).

Vdac er den spænding, du får fra DAC (Jeg formoder, du vil have en DAC).Til testning kan du bare bruge en gryde og varierer spændingen fra 0 til 5V.Batteriet vist vil være din bænk levering for nu.Justere spændingen til omkring 10-12V.Må ikke bekymre sig om detaljerne nu.Du behøver kun at afprøve konceptet.Senere kan vi tage os af de andre emner til rådighed spænding, effekt
mv
Den transistor vist kan få varme, afhængigt af motordrevne nuværende og magt suply spænding.Jeg går en 2N2219 eller lignende bør gøre det trick.En heatsing kan være påkrævet.

Lad mig vide hvordan det går.
Skål,
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Er der nogen microcontrollers, der har alt-i-en kontrol for skridt motor?

Her er et eksempel på én IC stepper motor controller:

http://www.elabinc.com/ede1200.pdf

hej

dc motor kan være drevet ved hjælp af en H-bro (L293D).dette blot kræver en kontrol input af 10 eller 01.

for stepper motorer u've til at give et mønster af 88H, 66h og rotere det.
som

10001000
01000100
00100010
00010001

dette er at gøre ur stepper motor til at rotere i en retning dreje det til venstre for den anden retning

u kan bruge motordrevne af Xerox maskine (photostat maskine), som kan give et højt drejningsmoment u forventes

Den resterende del er ens for DC-motor
Men jeg har ikke det gear system til kontrol af hastigheden

Jeg
har foretaget en H bro controller.men det forekommer hoter samtidig reducere hastigheden.Måske den bølge på porten af MOSFET ikke godt.Kan du hjælpe mig til at gøre min curcuit bedre

Jeg bruger SLA7042M fra Allergro og min tilpassede kode uon PIC16F84 at generere nødvendige signal til Micro intensivering chauffør.

føreren kan køre en unipolar intensivering motor fra fuld skridt styrket torq mode til 1 / 8 skridt, som kombination til 1,8 grad pr skridt kan give dig en meget præcis positionering i enhver ansøgning.

Du kan gå gennem min kode, og det er muligt at bygge din egen controller ved at sammenligne føreren datafil og I / O fra koden

Jeg bruger denne driver til at styre 3 akse min sherline fræsning maskine ved hjælp af 3 controller er knyttet til en pc, der kører Linux og EMC.

Chaisaeng E.

Du kan bruge UCN5804 IC fra Allegro mikro ... Jeg håber det vil hjælpe u. ..

Også jeg har en skematisk til kørsel bipolar skridt motordrevne ... Uses L297 og L298 IC's ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back