Negativ varighed af loddemiddel fileter i IPC-7351?

M

mmitchell

Guest
Hej, I IPC-7351 er der tre lodde definerede fileter: tå, hæl og side. jeg naturligvis har en tendens til at tro på [color = # ff0000] bredde [/color] af lodde fileter skal være positiv, fordi den fysiske mængde "længde" er en skalar snarere end en vektor. Jeg synes også i en illustration i Kraig Mitzner s Complete PCB design, bruger OrCAD Capture og PCB Editor , side 86, at alle lodde fileter tegnes positive. Men, hvad jeg ser i IPC-7351 bord 3-2 til tabel 3-14 er, at der er mange [color = # ff0000] negative [/color] værdier for fileter. For eksempel er alle hæl lodde filet for kondensatorer og modstande <0603 negativ, og i tabel 3-9, kan bivirkninger fileter være [color = # ff0000] enten [/color] positiv eller negativ. Jeg er virkelig forundret på de negative værdier, som findes her: hvordan kan loddetin fileter, et konkret fysisk objekt, som er dannet af afkølede loddetin, være af negative dimensioner? Matt

Jeg synes, det er egentlig ikke størrelsen af ​​loddetin fileten, men forskellen mellem puden og komponent benet dimension. Således en negativ værdi betyder puden er mindre end den komponent benet i det mindste i en dimension. Keith

Fremspring Det er det beløb, som delstaten Mønster strækker sig ud over Terminal (terminalen er kontakten området mellem komponenten bly og jord mønster). Fremspring kategoriseres som Toe, Heel og Side. • Toe Fillet refererer til den mængde af jord mellem udgangen af ​​en terminal og slutningen af ​​sin jord mønster. Tåen er sædvanligvis fra kroppen af ​​delen. • Heel Fillet refererer til den mængde af jord mellem starten af ​​en terminal og den anden ende af sin jord mønster. Hælen er normalt tæt på kroppen af ​​en del. • Side Fillet refererer til land mellem terminalen og pad på de resterende to sider. Fra IPC-7351 ordliste, det som Keith sagde er matematik for at trække dem fra hinanden.

Keith og Marce, jeg tror, ​​Keith forklaring giver mening. Dette er løst. Matt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back