newbie brug for hjælp med et lille projekt

A

Assasonation

Guest
Hej, jeg vil lave et system, der får den fugtighed og temp i et andet rum
til min computer via USB.
Jeg vil forklare og undskylde for mit engelsk:
1.et kredsløb, der har sensorer.
2.route data via USB til computeren
3.skrive et program, der holder styr på data.

Jeg har kun meget grundlæggende viden inden for elektronik, og jeg hpoe u kan guide mig gennem trinene for at gøre dette.
dvs hvad de skal købe, hvordan man kan forbinde sensorer, hvordan man kan ændre signalet til usb-signal, og hvordan den skal læses fra comp.
tak,

Hej,
Del 1 og del 3 er ikke meget vanskelig.I dont have meget idé i del 2.
Del 1 skemaer:
1.Sensors
2.Amplifiers
3.ADCs (Output af denne til USB konverter)
Del 3 skemaer:
Et C-program kan gøre dette job.Men godt, hvis du kender VB for du kan vedligeholde en database for overvågning og lagring af data.(Min ven, der anvendes VB til detektion af signaler på havnen og skrive tilbage til havnen. Men han brugte den parallelle port.)
Som for anden del.Giv lidt tid jeg har til at lære det kammerat ked.Hvis du er færdig kan skrive dine resultater.På forhånd tak.

Du kan købe en datalogger, der indsamler temp og fugtighed, der kan sluttes til din USB-port til downloading.De kommer med software.Dette betyder, at du skulle gå til den anden stue hver dag, får loggeren og slutte den til din pc for at få dataene.

Nu, hvis du taler om et tidstro data, overvåge, at der er en server, så du kan overvåge temp / luftfugtighed realtid på alle pc'er på netværket, samt at der kommer til at blive en masse arbejde eller omkostninger.

Har du tænkt på trådløs?

hej kammerat ..

Jeg ll uploade oplysninger om datalogger.En datalogger vil gøre for dit projekt.
Selv om du kan bruge RF til at sende signaler til din pc.
Hvis kablet, og hvis dens lange distance, du kan gå til I2C protokol ..
Wish u al den succes ....
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hej kære .. sivasujith

De projekt er meget enkel.Dont Worry det er simpelt, hvis du kan bruge commercialy rådighed billigt RS232 til USB-omformere ..Alt du skal gøre for at købe passende sensorer ..get there schemitics at interface dem med PIC microcontroller.Brug af PIC microcontrller med indlejret ADC gerne 16f877a vil MKE din integrerede side kode let. / Og hvis du vil bruge RS232 til USB konverter du lettere kan anvende MSCOMM kontrol (ActiveX) i vb eller ve på pc siden.

Hvis du har brug for yderligere info så fortælle ..

bye ..

Dani skrev:

Hej kære .. sivasujithDe projekt er meget enkel.
Dont Worry det er simpelt, hvis du kan bruge commercialy rådighed billigt RS232 til USB-omformere ..
Alt du skal gøre for at købe passende sensorer ..
get there schemitics at interface dem med PIC microcontroller.
Brug af PIC microcontrller med indlejret ADC gerne 16f877a vil MKE din integrerede side kode let. / Og hvis du vil bruge RS232 til USB konverter du lettere kan anvende MSCOMM kontrol (ActiveX) i vb eller ve på pc siden.Hvis du har brug for yderligere info så fortælle ..bye ..

Hej,

Dont go til USB-grænseflade .. gå til RS232.Det er nemt.og derefter kan du bruge RS232 til USB konverter til at få data på pc.

hilsen

guys!husk på, at USB længste distance på omkring 5 meter kun, der er afhængig af kabel kvaliteten meget!

Det er ikke sandt ..Jeg bruger en USB printer på sin oprindelige 1.8m kabel tilsluttet udvidelse, som er 5m lang, så hvis min printer virker på USB2.0 protokol, ser jeg ingen grund til at simle sensoren ikke.Hvis afstanden er betydeligt længere end 5m, er det bedre at bruge RS232 til pc'en, og derefter konvertere den til USB.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back