Niveau Shifting i CMOS

P

Puppet1

Guest
Hej

Spørgsmål om plan forskydning i CMOS

Vil du bruge en kilde følgesvend overalt eller bare ændre størrelsen tranistors således at VDS ændringer og derefter ændrer din sunde tilstand niveauer?

Jeg har hørt kilde tilhængere i CMOS er skrald (dårlig gevinst, frekvensgang) og plus CMOS ikke har bygget i VBE at bipolar gør.

ansøgning er løbende styring logik, men også alle andre CMOS sammenkobling blok.

Nogen tanker eller erfaringer med dette?

Jeg tror, du kan ikke justere VDS ved dimensionering transistoren fordi udgangsspænding VDS er meget følsom over for størrelsen af transistoren (hvis du vil drive virksomheden på open loop) eller niveauet bestemmes kun af eksterne kredsløb, ikke transistoren selv (Hvis du arbejde i lukkede kredsløb)

Godt design CMOS kilde follower kan give ganske gode resultater, hvis du har nok forsyningsspænding.Husk at bruge den transistor, der er indbygget i godt (f.eks PMOS niveau flytte transistor i N-og tech.), Og tilslut kilden til sin krop til at mindske kroppens virkning forvrængning.

Selvfølgelig kan kilden Efterfølgeren kun udleveres vinde <1 (nær 1, hvis og design).Men som regel formålet med kilden Efterfølgeren er at give niveau skift (med mindre gain tab) eller buffer output, så store gevinst er ingen brug i kilde follower.Hvad vigtigere er den nuværende kørselskapacitet.

spændingen gevinst kilde folloer er mindre end 0dB fordi de ud sætte spændingen skal divideres med kilde modstand / (kilde modstand 1 / konduktans af MOS)
men u kan shink nuværende, så betyder magt gevinst er større
til niveau skiftende du kan bruge kilden folloer men for RF-kredsløb jeg ikke bruger kilde follower jeg adust DC spænding mellem gate og drain, så får altid samme partiskhed.
fra erfaringer er det ikke let at få matchende kilde følgesvend og gateinput det er en anden grund til, at jeg ikke bruger kilde follower

så hvis du kaskade sige høj hastighed logik, så skal du indstille din dc bias point sige til din gate drain output til foder DC bias i den næste fase?

Det betyder dit input dc bias er lig med din udgang dc bias?

er ikke så vanskeligt at gøre?

Kunne du overveje at bruge en forstærker til at realisere det niveau skifte funktion?Karakter af forstærkeren er god.Men strukturen er kompleks.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back