No.of enheder i memeories

E

electronics_kumar

Guest
hvor mange numre af tranisitors / Flipflop i en enkelt SRAM hvor mange numre af MOSFET i en enkelt DRAM

Hej Kumar, I et enkelt SRAM hukommelse celle, er der to NAND eller NOR gates. Du skal blot tage antallet af transistorer i en enkelt NAND eller NOR gate og ganges med 2. Jeg er ikke så sikker med DRAM hukommelse. Men så vidt jeg husker, er søjlerne i en DRAM hukommelse forbundet sammen. (Jeg er ikke sikker på wih dette måske rækker). Thats hvorfor du lagt mærke til sin ret hurtigt at slette indholdet af hukommelsen, enten fordi de rækker eller kolonner hænger sammen. antallet af MOSFET i en DRAM hukommelse er ikke baseret på per celle grundlag, men på pr antallet af kolonner (i tilfælde af søjlerne er forbundet med hinanden) eller antallet af rækker (i tilfælde af rækkerne er forbundet med hinanden). Antallet af søjler angiver hvor bred er din hukommelse ord og antallet af rækker angiver til memroy kapacitet. De MOSFETs bruges til at opdatere kondensatorer i en kolonne. Som jeg sagde, at jeg ikke så sikker med DRAM, men jeg tror, at hvis jeg huskede det korrekt, thats den måde, hvordan man tælle MOSFETs i DRAM

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back