nogen ved, hvordan man tilslutte en PIC16F877 til en MAX232?

Du skal bruge UART Pins RC7 og RC6 forbindelse til TX og RX af MAX232

[Quote = Cortex] skal du bruge de UART Pins RC7 og RC6 forbindelse til TX og RX af MAX232 [/quote] tak Cortex, men jeg har gjort det allerede, og det stadig ikke virker. Det ønsker TTL eller 232 forbindelse til LCD.

Jeg vil først teste to separat. Prøv først at bruge HyperTerminal med din LCD. Sørg for, at LCD kan tale over RS-232. Bare send ASCII-tegn til at matche de kommandoer osv. Hvis meningsfulde ting til at ske på LCD, vil du vide at det virker. På dette punkt kan du rette ledninger eventuelle problemer. Derefter bruger RC6, RC7 og en MAX232, oprette forbindelse til pc'en, runnig HyperTerminal. På den måde du tjekker din PIC kode. Jeg ville skrive et meget enkelt kode, der afspejler tegnet tilbage til pc'en. Dette vil holde koden til et minimum, men det vil hjælpe dig med at finde ledninger problemer, samt kode problemer, såsom baud rate, gør det muligt USART, eller fogetting at gøre TX pin et output, osv. Når du får at arbejde , conect LCD-skærmen til din PIC board. Nu hvor du ved, at hvert modul er funktionel, hvis forsamlingen stadig ikke virker, kan du kigge på din ledninger, kode, osv. Ved den måde, jeg tror ikke du har brug for MAX232 mellem PIC og LCD. Alt du behøver er et par af porte, 7404. Det forekommer mig denne LCD bruger ikke "ægte" RS-232 signaler, bare TTL niveau, der generelt arbejder med en pc. Det er dog kun prøve at bruge porten, når du har formået at gøre de to arbejder sammen ved hjælp af MAX232.

At forbinde denne LCD til en PIC (eller enhver anden mikrocontroller) behøver du ikke MAX232 driver. Denne LCD er meget simpelt resistor-transistor inverter på Rx indgangen og vil acceptere standard RS-232 niveau, såvel som enhver 0-5V logik. Den eneste ting, du behøver, er en iverter port, så signalet fra PICs UART TX er anvendeligt .. RGS ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back