Nogle grundlæggende begreber, der kræver din opmærksomhed

J

junglerock

Guest
1.Mode konvertering: Er det om, at man skifter fra TEM til TE eller TM?

2.TEM er en meget god tilstand for EM energi transmission?så hvad med TE eller TM mode?

3.Hvorfor efter en vis høj frekvens (afskæring freq), vil TEM skifte til TE eller TM mode?

4.For en transmission linje, de tættere strømtæthed på overfladen, jo bedre indsættelse tab?

Så vidt jeg ved:

1.Mode konvertering: Konverteringen fra en transportform til en anden.Du kan blot tænke på det som et eksempel fra TEM til TE eller TM, eller fra TEM til kvasi-TEM.

2.TEM's drift ved lavere frekvens end andre transportformer forårsager mindre dæmpning.Du kan ikke bruge TEM med én leder bølge guider.Den bedste tilstand er som regel de grundlæggende tilstand, men i circulat Waveguide, er det grundlæggende TE11 ikke det bedste, vi foretrækker TE0N transportformer, der har lavere dæmpning ved højere frekvens.

3.I én leder arbejdsgrupper under er der ingen TEM bølger.I Multiconductor bølgeledere, TEM den eller endog i åbne bølgeledere ikke konvertere til TE eller TM transportformer frem, den nye TE and TM transportformer forplanter sammen med TEM.dvs ligesom du går op ad en stige, hver gang du kommer forbi en historie, du får en billet, men du ikke mister den gamle billetter; Hver historie her er det afskæringsfrekvens af mode, så for eksempel når du kommer forbi TEM (cut-off = 0 Hz), og at af TE1 og TM2 du har alle disse tre tilstande formeringsmateriale i din WG simulataneously.

4.Så vidt jeg ved, indsættelse tab (IR) =- 20log | Γ |.Hvad har dette at gøre med overfladen strømtæthed?Du har bedre indføring tab af mindre værdi Γ.dvs. mindre refleksion, den bedste fald er, når vi har maksimal kraftoverførsel, dvs en matchende belastning.Hvis du ønsker at fortolke det som maksimal overfladetemperatur strømtæthed, godt, hvis du mener overfladen strømtæthed deacreases på grund af det reflekterede beløb og er bedst, når der ikke er nogen refleksion, kan du sige det.Men jeg foretrækker, at du ikke tænke på det på denne måde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back