nogle spørgsmål aboout PTAT

L

lhlbluesky

Guest
i PTAT reference,
1 \ Det opamp har to terminaler, hvorfor terminalen af pnp med modstand oprette forbindelse til den positive ende af opamp?pls forklare mig klart.

2 \ Det bjt kan bruge pnp eller npn, hvorfor pnp normalt anvendes?Hvad er fordelen ved pnp (i standard
FMO'er teknologi)?

3 \ nogen siger opamp bør enkelt etape, men hvorfor?bare fordi den er enkel?eller anden årsag?

4 \ med henblik på at forbedre psrr, en kondensator kan bruges mellem vdd (GND) og porten af pmos (det vil sige produktion af opamp)? Hvordan vælger værdien af denne kondensator?

pls hjælp mig.Jeg har brug for svar så hurtigt som muligt.tak alle.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

1.Det afhænger af strukturen i din bandgap.Med Deres struktur, det er tilfældet.
For opamp at være stabil, vi ønsker at sikre den overordnede negative feedback.Den negative feedback faktor er at være større end den positive feedback faktor.Vi ønsker, at side med den modstand, der skal tilsluttes til den positive ende af opamp så negativ feedback faktor (pmos giver en anden inversion) er større.

2.i nwell proces, en pnp transistor er dannet med p , nwell, og psub.

3.et enkelt trin op-amp er let at kompensere for stabilitet.

4.den kondensator shorts med høj frekvens, så dine VGS af pmos ville forblive det samme, når VDD varries, det er derfor, det forbedrer PSRR med høj frekvens.Størrelsen af kondensator vil afhænge af din spec og applikationer.

3.En enkelt scene opamp er let at gøre i tilfælde af selv-bias forstærker konfiguration.Flere etaper vil bede om mere startprocessen kredsløb og invitere problemer.Men du kan undgå dette ved at have et fuldt differenstryk første fase med en hale modstand.

4.Den kondensator forbedrer hvert spec undtagen wake-up tid (og naturligvis området).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back