nogle spørgsmål om gruppen forsinkelse

D

dushan1

Guest
nogen giver mig nogle forklare om maksimal lineær, maksimal Parabolic i gruppe forsinkelse, giver mig en doucument. jeg vil thanks a lot.

Gruppe forsinkelse er gruppen forsinkelse, dvs Δphase / Δf.

Når du plot gruppe forsinkelse på en graf, nogle gruppe forsinkelse os se lineære, nogle ser Parabolic (visse filtre), de fleste er en kombination af de to.Normalt kommunikationssystemer kan stå en hel del parabolsk gruppe forsinkelse, men kan kun tåle mindre lineære gruppe forsinkelse.Med andre ord, shap af grafen gruppe forsinkelser.

Lad os sige, du måle nogle rf komponent og dets gruppe forsinkelse ser det meste "lineær" med en negativ hældning.Det betyder, at den højere frekvens energi bliver meget mere faseskift pr Δf end den lavere frekvens energi.Hvis det er en fase moduleret signal, tænk hvor der vil skrue op graduering konstellation.Højere frekvens komponenter rotere mere, mens lavere frekvens komponenter rotere mindre.Hvis det var i stedet en fast gruppe forsinkelse (som en ideel transmission line), alle frekvens komponenter rotere med samme beløb, og afgørelsen konstellation er uændret.Du kan kun tåle så meget gruppe forsinkelse skråning, før du begyndte at gøre lidt fejl.

tak, men tror du den gruppe forsinkelse grafen ser lide lineære eller parabolsk, så det kaldes.

De fleste filtre er næsten konstant i centrum og Parabolic-lignende på kanten af passband.

Du kan nemt beregne forsinkelsen fra fase af nordpoler.Derefter tilsættes de forsinkelser fra alle de nordpoler af et filter.Dette gøres nemt med et regneark-program.

Vedlagt et meget godt dokument om Group Delay Forklaringer and Applications
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Eller download fra her ...

www.radiolab.com.au/DesignFile/DN004.pdf

Jeg har downloade dokumentet, men det er ubrugeligt for min questions.thanks!

http://206.223.8.10/linksite/manuals/datasheets/delaydeg7.pdf

tak mange, når jeg måle en BPF med vektor netto analysator, kan nogen fortælle mig den målte gruppe forsinkelsen er lineær, Parabolic eller krusning? hvis det er rippel, hvordan kan jeg måle den lineære og Parabolic? tak!

Jeg er ikke sikker på, hvad en lineær ligner andre end lineær, men som for krusning eller Parabolic.I en praktisk forstand det går sådan her.

Du måler fra spids til spids variation over bandet af interesse, typisk pass-båndet.Lagt efter 5 minutter:Der er flere metoder til at levere disse svar.I en gausian filter for eksempel hvert afsnit griber på en afstand af frekvens og så videre ned i filteret
dette giver en krusning, men et snævert udvalg af variation på et snævert bånd filter.

I en stige netværk type filter, giver den flade del af passet bandet theflatest svar, mens 3 dB punkter giver et parabolsk form, dybest set, hvis dit pass-båndet er fladt, dit svar er fladt, hvis du har et smalt filter skal du implow nogle ordningen til at få fat på frequenceies, så de er alll forsinket med ca det samme over bandet af interesse

er dette noget hjælp, åh, og hvis du har et low pass kan sige, så vil det være stort set lineær over hele pass-båndet

tak, men om din mening er, at BPF har ikke lineær eller Parabolic gruppe forsinkelse?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back