N
nemolee
Guest
Jeg simulere mit design ved hjælp af NC-sim 5.3.Jeg har fundet et mærkeligt fænomen, da jeg så de relaterede simulering bølgeform.Der er en fejl opstod.Nedenstående er min testbench kode:
altid @ (lnbuf_m0_ADDR)
begynd
lnbuf_m0_ADDR_d = # 3 (1'b0, lnbuf_m0_ADDR);
ende
Når lnbuf_m0_ADDR countes fra 8'hFF til 8'h00, antallet af lnbuf_m0_ADDR_d vil blive 9'h100.Det er så underligt at dette resultat.Faktisk vil resultatet blive 9'h000.Men når jeg ændre min kode stil med dette:
tildele # 3 lnbuf_m0_ADDR_d = (1'b0, lnbuf_m0_ADDR);
Denne fejl vil blive forsvinde.Værdien af lnbuf_m0_ADDR_d er 9'h000.Jeg forsøgte at anvende disse kode til modelsim, så fejlen er også forsvinde.Hvem kan forklare denne mærkelige og sjove erfaringer?Mange tak.
altid @ (lnbuf_m0_ADDR)
begynd
lnbuf_m0_ADDR_d = # 3 (1'b0, lnbuf_m0_ADDR);
ende
Når lnbuf_m0_ADDR countes fra 8'hFF til 8'h00, antallet af lnbuf_m0_ADDR_d vil blive 9'h100.Det er så underligt at dette resultat.Faktisk vil resultatet blive 9'h000.Men når jeg ændre min kode stil med dette:
tildele # 3 lnbuf_m0_ADDR_d = (1'b0, lnbuf_m0_ADDR);
Denne fejl vil blive forsvinde.Værdien af lnbuf_m0_ADDR_d er 9'h000.Jeg forsøgte at anvende disse kode til modelsim, så fejlen er også forsvinde.Hvem kan forklare denne mærkelige og sjove erfaringer?Mange tak.