NORDIC

M

MACRF

Guest
Hej Jeg har brug for en hjælp, mit problem er engelsk
jeg stadig ikke forstå, hvordan man configurated produktet af NORDIC
Halvledere gerne nRF2402 nRF24E2, nRF905, nRF9E5, virkelig i
ikke findes i databladene klar og enkel beskrivelse for, at
hvor der er behov tilslutte 3 wire interface?og hvilket kabel jeg skal
brug for det? som personale?hardware og software jeg har brug for denne
, Også i kredsløbsdiagram for nRF24E2 og nRF9E5 jeg se
chippen af EEPROM, det EEPROM kun behov for configurated
proces, og dem kan jeg delite det EEPROM, eller jeg er nødvendige for at
til stede i ordningen for normale arbejde, måske for normale arbejde i
kan bruge denne chips uden konfiguration?for eksempel
gerne for nRF401 som jeg allerede afprøvet med succes .. THANKS

For nrf2401 og nrf24e1 skal du sende den konfiguration til chip.
Konfigurere, skal du sende alle de bits, der anvendes i config ord, det er du skal sende seriefremstillede alle 144 bits konfiguration ....

Se eksempel på dette link:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=371227 # 371227

og du vil finde, hvordan du bruger.

Kære MACRF,
Forskellen mellem 9E5 og 905 for exaple er eksistensen af x51 microcontroller kerne.Inde i chip du kun har RAM.Efter Nulstil kernen vil indlæse programmet fra EEPROM.Det betyder, du kan uploade ikke kun konfiguration, men et helt program, som gjorde meget enkel din ansøgning (hyppighed håber algoritme, trådløse modem, osv.) For programmeringssprog denne skal du blot en EEPROM programmør og tilføje til din hex headeren (tre bytes) ...

du finde her (på udviklingsværktøjer afsnit) alle utilityes, at du skal bruge til at gøre de opgaver ...h ** p: / / w * w.nvlsi.no / index.cfm? obj = produkt & act = display & Pro = 82 #

beleve mig anlæg stor!
håber, at dette hjælper,
/ / a

godt.tak for alle,
vil jeg prøve igen læse datablade og FAQ om http://nvlsi.no, men hvad for denne EEPROM?Chargeblandingsanlæg program? ok forstået, men det EEPROM skulle presend i ordningen eller efter jeg indlæse programmet og konfigureret alle, kan jeg undtagen dette EEPROM fra ordningen?(Sorry måske jeg så dum, men jeg har aldrig arbejdet med de programmerbare kredsløb, kan man beskrive trin for trin, hvad jeg har brug for at bay, og hvad jeg skal gøre, men inden jeg naturligvis brug for hjælp til at foretage valg, som en model af chip meget bedre til mit formål, jeg har brug sende digitalt signal, men jeg ikke sikker på, at signalet er tilstrækkeligt klare, da det blev forstærket af pre-forstærker, og kan i form af dette signal nu, er ikke kvadratisk det måske sinusformet og jeg er bange for denne form vil ikke genkendes hvis jeg så skrive det på en digital indgang, som jeg læste i databladet analogt signal gerne stemme (ikke kodede) Jeg kan sende kun af nRF24E1 nRF9E5 fordi de har en intern ADC og analoge input, det digitale signal kan jeg sende den nRF905 nRF2102, korrigere mig, hvis jeg forkert, men hvis for nRF24E1 nRF9E5 skulle EEPROM til stede i ordningen Jeg vil hellere bruge nRF905 håber mit signal vil anerkendt gerne digital. hjælpe mig venligst og jeg vil ikke glemme dig .. min ICQ er 265816418, takLagt efter 11 minutter:til Mr.PENRICOCitat:

For nrf2401 og nrf24e1 skal du sende den konfiguration til chip.

Jeg har kun arbejdet med nRF2401 og nRF24E1.
For nRF24E1, du kan kompilere koden for 8051 uController inde i nRF24E1 bruger Keil compiler.Og når du endelig har de binære udarbejdet, skal du programmere EEPROM 25lc320 med det binære, så de nRF24E1 læser EEPROM for det og afgifter softwaren i sine RAM til at fuldbyrde.Og arbejder cool.

Så lavede jeg en programmør til 25LC320 kan du også finde det her:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=277161&highlight=nrf24e1 programmør # 277161Held og lykke.

til PENRICO, og jeg har se et billede af programmør ordning, og hvis jeg lige må jeg tilsluttet den parallel printer port LPT?, Og søgen efter at jeg uploade programm kan jeg undtagen EEPROM fra ordningen?Jeg tænker på magten, efter at jeg oplagres, undtagen de EEPROM fra ordningen vil blive skifte af og da jeg igen tænder ordningen chippen glemme programm som jeg uploade uden EEPROM eller ej ?.............. ............til aNdreiBuuu, kan u forklare noget mere om nRF905?kan jeg bruge det uden dibugging konfigurationer? du trin for trin

Macrf,

Jeg forstår virkelig ikke forstå dit problem ....Programmøren skal være forbundet til en parallel port, og arbejder kun der.Softwaren jeg lavede kun fungerer i Windows 98.Software til nordic nRF24E1 er gemt hele tiden i den serielle EEPROM, når nRF24E1 nulstiller, læser den EEPROM og afgifter softwaren til sine RAM til at fuldbyrde.Hvis chippen er magt ned, softwaren i RAM tab, så når du strøm igen, chippen lyder igen softwaren fra EEPROM.

Jeg kan ikke arbejde med nRF905 ja, jeg ved ikke, hvordan man kan bruge den ...

Kan den nordiske moduler brug eller anden form af et indre antenner, siger PCB selv.

Som annonceret på deres hjemmeside er kun en ydre modstand og kondensator er nødvendig for at få dem hen?

Hvor en få fat i 1 eller 2 af disse moduler i alle online-butikker?

TIA

takket PENRICO nu jeg forstod alt om 24E1 (det lille problem er, om u software jeg ser på knap
2.401 ikke 24E1) kan det arbejde, også for 2401?også jeg formoder, jeg havde brug for hjælp, kan du hjælpe mig med at komponere korrekte HEX fil til?Jeg har aldrig arbejdsdage før med programmerbare chips,

Konfigurationen software til RF del af nRF24E1, og konfigurationen bits for nRF2401 er de samme.Faktisk nRF24E1 er inde i en nRF2401 modul.Forskellen er, at nRF24E1 har en 8051 uController i samme chip.Hvis du ønsker at konfigurere en 2401 skal du stille og eksterne microcontroller at konfigurere transceiver.

Til czpir, se dette link:

http://www.wenshing.com.tw/

Det betyder for 2401 behov for ekstern controller til at være til stede i ordningen med EEPROM og jeg kan ikke undtagen ekstern controller fra ordningen, fordi efter magt nulstille chippen ikke kan uploade programm fra EEPROM? eller for 2401 ekstern EEPROM og registeransvarlige er nødvendig for at være til stede i ordningen kun når jeg configurated det?(For 24E1 alle klart for mig nu som følge u Mr.PENRICO venlig hjælp) ..Thanks a lot!Jeg håber engang vi mødes og drikke nogle øl sammen,)

damn det, svaret fra regionale distrib-Vi kan i dag ofer:

nRF2401 materiel (1 uge maksimale) 4,00 EUR / enhed
nRF905 Stock (1 uge maksimale) 4,82 EUR / enhed

Nr. materiel til nRF24E1 eller nRF9E5.8 ugers leveringstid.
)))) Jeg kan ikke bay 24E1 helvede

MACRF wrote:

damn det, svaret fra regionale distrib-Vi kan i dag ofer:nRF2401 materiel (1 uge maksimale) 4,00 EUR / enhed

nRF905 Stock (1 uge maksimale) 4,82 EUR / enhedNr. materiel til nRF24E1 eller nRF9E5.
8 ugers leveringstid.

)))) Jeg kan ikke bay 24E1 helvede

God eftermiddag!
Jeg har et problem
Jeg lavede to bestyrelser med 9E5 (en for transmittere og en for modtage data).
Digital dele fungerer ordentligt (jeg kan læse og skrive RF-konfiguration register etc).Alle jeg kender til RF-del er, at når jeg indstille TRX_CE bit til "1" Jeg har 1.8V på VDD_PA pin.Men Receiver ikke fungerer!Og jeg forstår ikke, hvilken del af systemet ikke virker (TX eller RX).
Er der nogen, der har ARBEJDSDOK kilder til nRF9E5 og recomendations vedrørende FORSKRIFTSMAESSIGT routing bestyrelser?
Mange tak!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back