NTFS i Mandrake 10??

C

cedance

Guest
hej,

er ikke så god i linux ...kunne nogen forklare mig, hvordan du kan se NTFS-partitioner i linux ..Jeg fik at vide, at i linux nogle ændringer skulle ske til NTFS-drev, der skal ses ..er dette tilfældet for Mandrake 10 også?Jeg har dem til at blive installeret ...hvis det ikke er muligt jeg ll vende dem tilbage til FAT32 sig selv .../ cedance
Senest redigeret af cedance den 12 marts 2005 14:10, edited 1 time i alt

Firmy Huawei i Motorola ogłosiły zawarcie porozumienia i zrezygnowały z toczących się postępowań sądowych przeciwko sobie.

Read more...

Du bliver nødt til at oprette et mount-punkt og tilføje en indgang til / etc / fstab til NTFS-partitioner, du vil have adgang til.

For mere information, som du bør læse manpage for "mount" kommando.Dette manpage forklarer mount-indstillinger er til rådighed for NTFS og andre filsystemer.

En prøve i / etc / fstab vil se nogenlunde sådan her:

/ dev/hdc1 / mnt / winnt ntfs noauto, uid = 700, gid = 700, umask = 007 0 0

Du bliver nødt til at redigere denne post til eget brug

Mit NTFS-drev er synlige i mandrake 9,2 uden at gøre noget (NTFS-drev er automatisk monteres).Jeg tror, samme vil være tilfældet med Mandrake 10.

whizkid skrev:

Mit NTFS-drev er synlige i mandrake 9,2 uden at gøre noget (NTFS-drev er automatisk monteres).
Jeg tror, samme vil være tilfældet med Mandrake 10.

dont glemmer du kan kun læse NTFS, kan du skrive til det på linux, har jeg selv bruge SUSE Linux 9, er det normalt en bedre distribution som Mandrake, men ikke helt fri, (som i ISO's findes ikke) alt, hvad jeg er nødt til at gøre, er at bruge Konqueror og find / windows / og jeg har alle mine NTFS FAT32-drev der,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back