nul

S

surianova

Guest
Hej

I et kredsløb, hvor for eksempel opamp, vi kan kende et nul findes på RHP eller LHP uden megen beregning.Jeg mener noget meget hurtigt, fra cuicuit, du ved, hvor er nul på RHP eller LHP.

Surianova

Hej.
Jeg tror, at der ikke er en sådan en meget nem måde at kunne hjælpe dig altid, for nogle gange findes der en kompleks nul, og jeg tror, at der er nogen erkendelse i den virkelige verden for dette koncept.Men der er nogle teknikker.når du har nogen feedforward sti i dit kredsløb, kan det placere et nul i din overførsel funktion.Eller spejle (jeg mener nuværende spejle) vil lægge en nul-to gange sin pole (for mere information om sidstnævnte kan du henvise til "Design of Analog CMOS Integrated Circuits" af B. Razavi. -> Frekvensgang) Der findes også andre teknikker som : sted små signal model for hver enhed i kredsløbet og ampedances af passive enheder som spoler og kondensatorer.så kan du tænke på, hvordan vil produktionen går til nul; engang ved shortcuttng en impedans, engang ved at åbne kredsløb.og på denne måde kan du finde nogle nuller lige ved inspektion.
Jeg ved ikke, om jeg var klar?!Men den bedste måde er at plotte Bode diagram og når du har en positiv hældning eller en fast linje efter en negativ hældning, betyder det i nærheden findes et nul.

Hilsen,
EZT

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back