Nulstilling af en PIC

L

lats

Guest
hej,
Jeg er at udforme et projekt, hvori jeg regner nogle impulser fra en sensor.Når der er strømsvigt jeg nødt til at gemme den sidste værdi i hukommelsen (EEPROM).Jeg er bundet til ikke at bruge et batteri.Så jeg bruger en større Condensor i strømafbrydelse, så det giver nok enegy & tid til at lade mig gemme værdien.Jeg har lagt ca.11.000 uF.Dette fungerer fint.Men når der er strømsvigt kun for en brøkdel af tid (lad os sige 1 sekund) & magten genoptager controlleren hænger op.Jeg prøvede at sætte en seprate 5 volt (uden condensors) om MCLR kredsløb, men de ting blev værste.Jeg vedhæfter den MCLR kredsløb.Hvad kan jeg gøre for at gøre de ting proper.I 'm ved hjælp PIC16F877A.

Tak for at give mig din kostbare tid.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

1.Hvis du ikke har mange nærhed arrangementer, kan du skrive hver eneste af dem til EEPROM.Så ville du ikke brug for en stor kondensator.Selvfølgelig er det forbehold, at EEPROM har et begrænset antal skrive cyklusser.

2.Prøv at slutte en nulstilling projektlederen chip, såsom MAX809, MCP809 eller MCP130.

Tak for besvarelse.
Kender din løsning ikke er mulig årsag impulserne er meget hurtige.
det andet, hvad er fordelene ved at bruge reset vejleder chips?Jeg er ny for dem.

CMOS tak igen.Jeg har vedhæftet de ledningsdiagram du have et kig.Jeg bruger BC548 transistor afsnittet om PIN-33 controller til at detektere strømsvigt.

Jeg vil foreslå du bruger to 1N5819 dioder som vist i vedlagte skematiske nær 7.805 for at forhindre 4700UF kapslen fra udleder gennem det, når strømmen svigter.Skift BAX kondensator til elektrolytisk 10UF.

Og som Kender foreslået, brug Voltage vejleder for nulstilling.Er brun-out opdage aktiveret i PIC-fuse-indstillinger?

Prøv at fange kurveformer af 5V forsyning og el-forsyning svigt detektor output, når der er kort strømsvigt.

Hvorfor går du ikke bruger skifter regulator gerne LM2575/LM2576?Den måde du ikke nødt til at bruge 7.812 på alle.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back