nuværende begrænsninger i ADC analog input modul for p16f877

R

ronrayzap

Guest
Jeg har lige wana spørge, om der er nogen begrænsninger i elektrisk strøm bliver inputted i ADC modul af pic16f877?

Jeg er i øjeblikket arbejder på et projekt ved hjælp af ADC modul og jeg har konfigureret den som en 4 7-segment cifret voltmeter i den gennemsnitlige tid til at prøve det.når jeg input 5v fra pic selv ved hjælp af et potentiometer til at variere den analoge input, de ADC reagerer godt.Problemet er, når jeg indgangsspænding fra en jævnstrømforsyning gennem en spænding adskillelsesstolpen, min kredsløb
doesnt læse input og blot viser ciffer "8" i det mindst vigtige stedet.

im bare undrer sig over, hvorfor dette sker, og hvis den nuværende i spænding kilde har en virkning, fordi den nuværende af jævnstrømsforsyning er betydeligt højere.

har andre oplevet det?thanx for al den hjælp, på forhånd.

være opmærksom på impedans for input - det er beskrevet i databladet.IIRC, skal det være under 10K.

også, at du har et fælles grundlag.

Når du har en ekstern forsyning, som Philba antydet, gøre en fælles fodslag.Så beskytter input af ADC anvender en række modstand (1k) og en zener (svarende til Forsyningsspænding) til GND.Også lægge en ,1 UF kondensator til GND at kontrollere omstrejfende støj.
Hvis din spænding kan levere høj strøm, er godt nok.Du er faktisk kvælning det med spænding adskillelsesstolpen og serier beskyttelse modstand.Er ADC resultat register med tilfældige værdier eller er det sidder fast på nogle værdi?

thanx for de svar, im gonna prøve dem og opdatere igen ..

vsgiri - Jeg har ikke kontrolleret de ADC resultat registrere sig selv, men produktionen på 7-segment cifre viser kun en 8 i det mindst vigtige ciffer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back