Nuværende & spænding kontrol for ADC input

F

fireball003

Guest
Hej,
Min microcontroller ADC kan tage input 0-5 volt.Men min indgangsspænding er meget mere end det.Samme for jævnstrøm.Kredsløb, som vil hjælpe mig til at mindske spændingen ved hjælp af en kendt ligning?(Så jeg kan beregne og få den oprindelige spænding og aktuelle værdi, mens computing inde microcontroller.)

Er Op-amp hjælpsomme her?Så hvad ville være kredsløbet?

Thanks a lot

Hi fireball003,
Hvorfor går du ikke gå efter en simpel modstand skillevæg kredsløb.
Jeg tror, det vil være det første sted, du er nødt til at prøve.

Hvis nogen betingelse gerne høje udgangsimpedans er der,
så kan vi tackle, at ved at bruge en buffer.

Det er bedre at vide det scenario, hvorunder dæmpning, der skal gøres for bedre svar.

hilsen,
SudhirLagt efter 6 sekunder:Hi fireball003,
Hvorfor går du ikke gå efter en simpel modstand skillevæg kredsløb.
Jeg tror, det vil være det første sted, du er nødt til at prøve.

Hvis nogen betingelse gerne høje udgangsimpedans er der,
så kan vi tackle, at ved at bruge en buffer.

Det er bedre at vide det scenario, hvorunder dæmpning, der skal gøres for bedre svar.

hilsen,
Sudhir

Hi Sudhir,
Tak for dit svar.

Jeg forsøger at måle spænding og strømstyrke kontinuerligt.At være præcis, jeg forsøger at opbygge et system baseret på microcontroller spænding og nuværende system til måling af, hvor jeg ikke har den spænding eller nuværende grænse.Kan være det er for stor.Så jeg tænkte på et system, der vil følge en kendt ligning.

Teoretisk domænet af ligningen vil være op til uendeligt.Og rækken af ligningen vil være mellem 0 og 5.Så det er produktionen vil være 0 til 5.Senere vil jeg gendanne den oprindelige værdi ved at beregne inde microcontroller.Hvordan vil jeg gøre ved hjælp af analoge kredsløb?

Jeg tror, jeg tænkte på, at systemet i langt mere kompliceret måde.Forslag er også meget velkommen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back