nybegynder har brug for hjælp i winavr

M

mahmoud83

Guest
Jeg har gode erfaringer i AVR assembler og codevision C compiler

Jeg ønsker at lære winavr og før at lære det jeg vil have nogle svar på følgende

er winavr gcc mere magtfulde end codevision?
Hvis svaret er ja
hvorfor winavr er gratis og codevision er ikke gratis (du skal købe den)

1.I dont know
2. GCC er gratis og også open source (f.eks enhver kan ændre compileren kilden og bruge den, eller endda sælge det, men under GPL), og dette er formålet det blev oprettet som en væsentlig del af af GNU-styresystemet tilbage i 80'erne.Dens ikke et kommercielt produkt, og der er ingen garanti for denne software.Men det er modent, udbredt (Linux er kompileret med GCC) i mange arkitekturer, og du kan se kilden.I modsætning CodevisionAVR er et kommercielt produkt (det er mere eller mindre skabt til at sælge det for pengenes skyld), særligt bygget til AVR, sandsynligvis lukket kilde og sandsynligvis er mere ligetil at bruge og har en bedre støtte.

Hai t_maggot

Jeg kan ikke acceptere, at kommercielle produkter altid vil have mere støtte end GPL.

I dette tilfælde winavr mest er brugt, og du kan se en masse eksempler, tutorials og koder rundt på internettet.

En anden ting er winavr opdateres med jævne mellemrum stadig nu.

Ingen compiler er mægtigere end den anden, som hver compileren har sin egen pro's og con's

Hilsen
Nandhu

Hai t_maggot & nandhu015

Jeg tror, at sammenligningen mellem winavr og codevision afhænger af, hvad der er min ansøgning behov

for eksempel winavr støtte c , så er det foretrukne i en stor applicaton, som kræver en stor kode
det kan også gøres ved codevision C compiler, men det kræver en større indsats

Nogen har suggetions om dette emne bedes replay til mig

@ nandhu015
Et kommercielt produkt har en fordel i at støtte, fordi der er en person bag en phone-line/email, der kender produktet, er ansvarlig for det at gøre, hvad de skal gøre, og har for at hjælpe dig, når du ønsker det.Den støtte fra brugerne samfund finder du i fora, mailing-lister etc. Der findes alligevel enten til kommercielle eller gratis / open source-produkter.

have better support than open.

Jeg har ikke sagt, at kommercielle altid
har bedre støtte end åbne.Der er også lort virksomheder med crap produkter og dårlig eller ingen støtte (Jeg taler generelt ikke til codevision).Og ligeledes er der mange virksomheder, der sælger tjenesteydelser til støtte for fri / åben software

@ mahmoud83
måske kigge / spørge også her

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back