nye og gamle

S

Sv

Guest
Hej,
Jeg har et spørgsmål til alle jer.
Hvad betyder altid har den nyeste software og modeller?
Jeg så i mange IEEE papirer, som de bruger i almindelighed SPICE (normalt PSPICE og HSPICE) og niveau 1 til 4.
De forsøger at præsentere en ideea og ikke sofisticated simuleringer resultater.
Især for folk, der ønsker at lære (studerende) Jeg synes, de har ikke brug for smarte simulatorer.
De mennesker, der arbejder i branchen heller ikke brug for den seneste udgaver, fordi de arbejder med modeller og software, som selskabet og ved Fab.

Måske min mening ikke er så korrekte.Jeg forventer du skrive din mening.

farvel

Deres bemærkning beskriver mig.

Min tro er for os et passende værktøj til jobbet.

Jeg stadig bruge en SPICE program fra omkring 20 år siden.Det er så gammel, at det tager en ASCII-tekstfil for en indgang.Jeg har en mikroovn simulator, der er mange år gammel.Jeg kan godt lide det, fordi de ASCII tekstfil skabt fra modulerne kan være praktisk redigeret.Den moderne version af dette program har brugerinput dialogbokse at tage mange tastetryk at bringe op og fyld i.

Mange nyere versioner af programmer fjerne nyttige funktioner og tilføje ubrugelige features.Jeg har hørt et rygte, at den seneste endnu ikke frigivet version af en mikrobølgeovn simulator program har automatisk drift af prøvningsudstyr at kun få af os selv til automatisk at foretage målinger de fleste af os ikke ønsker.

Du er delvist ret, delvis ikke.

Næsten alle ingeniører nu bruge BSIM modeller, som er niveauet 49, 52 afhænger af dit program.Kun lille brøkdel af de studerende nu bruge niveauer gerne 1 & 3, at fordi de bruger * næsten * hånden beregning ligninger anvendes i bøger, så de kan kontrollere deres oprindelige design.Men kommer til at silicium, du skal have virkelig avancerede modeller for et sådant job.

Hvis du taler om SPICE simulatorer, mest ekstraudstyr kommer fra tilføjet nye modeller eller nye model opgraderinger.Også nogle omfatter nye matematiske algoritmer for bedre konvergens & hurtigere betjening, som kan være meget kritisk over for nogle designere.

For mig er jeg ikke søge efter en ny version, før jeg kan se, at jeg ikke kan få, hvad jeg ønsker af den gamle med en rimelig indsats.

Mange opgraderingsprogrammer faktisk er gjort for bug fastsættelse i GUI & nogle andre spørgsmål, som ikke vil påvirke dit design, hvis du er smart nok,
og nogle kan kun eksistere for at forny de gamle strygere, der blev brugt til at generere en licens til ældre version!

Den Fab kun giver dig en model kortet (model parametre) (eller en hel design kit), som ikke indeholder et software selvfølgelig.Men de giver dig et kit passer til dit program (HSPICE, Eldo, kadencen ... etc), som vil generere en simulering, der er meget tæt på silicium i deres Fab.Hvis du ønsker at designe en SOI chip & du ikke har programmet indeholder en SOI model, skal du finde en.

Hope that helps

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back