nye til pic programmering, hjælp pls

E

evilheart

Guest
hej jeg arbejdede før med 8252 Atmel men jeg er ny pic programmering, så jeg ville gerne nogle råd til at begynde med pic 16 nogen kan give mig en god gratis C compiler, kan der arbejder for pic 16 og andre billeder, har jeg allerede downloadet MPLAB, jeg skal også en god planlægning kit (kan arbejde for mange billeder, der er specielt pic 16), der bruger USB, og en pc-program til at sende via USB, jeg ved ikke, hvad er de komponenter til rådighed her i Den lokale butikker, så jeg håber bare komponenter vil ikke være svært at finde.

Download Hi-Tech PICC compiler til PIC16 og PICC18 compiler til PIC18 Microcontrollers ... Prøveversion kan være tilgængelige på sit websted ... bare google ... ellers send en PM .. Jeg sender u link .. for Programmør, kan du købe MPLAB ICD2 fra Microchip.com, eller du kan finde en klon af ICD2 kredsløb i dette forum ... Søg i dette forum

Nogle gode tutorials til at få dig i gang med PIC18F kan findes [url = http://www.dwengo.org/tutorials] her [/url]. Som Vijay s sagde, kan du bruge C18 fra mikrochip disse billeder, der er forklaret i tutorials. Den gratis version af denne compiler er helt funktionel uden kode-størrelse begrænsninger. Kun nogle compiler optimeringer er deaktiveret, men du vil ikke bemærke dette til normal brug. Anden mulighed for 16F PICs er CSS lite compileren, som også er gratis og kan også integreres i MPLAB (den gratis version har også nogle compiler optimeringer handicappede, det samme gælder for den gratis version af HiTech C compiler). En meget billigere løsning for ICD2 programmør / fejlsøger fra mikrochip den meget populære PICkit2, også fra mikrochip. Det support stort set alle billeder i produktsortimentet mikrochip. Det er virkelig en fremragende programmør, og kan også debug billeder i kredsløb. Da mikrochip har gjort kildekoden og diagramtegning åbent og gratis at downloade, kan du finde kompatible, men billigere PICkit2 kloner rundt, fx [url = http://www.dwengo.org/products/dwengo-programmer] denne ene [/url].

Jeg tror Proton IDE er det mest enkle og den bedste. men'er ked af at sige, at det ikke gratis.

Hej evilheart, Hvis du ønsker et frit C-compiler, så tjek mikroC fra mikroElektronika. Den gratis version er begrænset til 2k program, men det burde være nok for grundforskning til mellemliggende projekter.

thnx fyre Sry 4 det sene svar kan nogen give mig en skematisk og layout af en af disse programmører? Jeg ønsker bare at gøre det til ikke at købe det

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back