OCEAN: forbinder hjørne ID til afbildes bølgeform

D

dlevy212

Guest
Jeg er en erfaren analog IC designer, der ikke har brugt OCEAN og jeg nu er nødt til at bruge det.Det
er bredt anerkendt som tilbyder en stor fleksibilitet, og jeg ser frem til at få bedre på det.

Mit problem er følgende.Jeg har en "sag" erklæring med sektioner, en sektion for hvert hjørne model fil.Jeg har en "for" erklæring om at foretage et loop og at køre hjørner.Scriptet kører og min plot erklæring eksekveres.Jeg ser observationsområder overlayed på bølgeform seeren.Så vidt, så godt.Det eneste problem er, at når jeg søger på afbildes bølgeformer, jeg ved ikke, hvor en svarer til hvilket hjørne.Jeg mener at have brug for en måde at forbinde et parameter i, sige, at "fast-fast" i de tilfælde erklæring, at et udtryk (som jeg har at tilføje) til plot erklæring, således at når bølgeform er plottet, der er et tag forbundet med bølgeform som identificerer hjørne producerer at bølgeform.Der må være en måde at gøre dette.Vi ville være meget taknemmelig for enhver indsigt og hjælpe dig kan give.Thanks much.

Du kan altid gemme data i en fil og importere den i Matlab.Kan du give filen et navn og så du nu hvad hjørne er det.Jeg har altid bringe vigtige data til Matlab (mere Flexibel, pænere Grunde og det), hvordan man kan give navne for resultatet browser jeg har nu Idea
Martin

Tak, jeg værdsætter Deres input.Men hvad jeg virkelig har brug for, er for bølgeformer der skal afsættes direkte i kadencen bølgeform seeren.Disse plot som havet script er ved at blive henrettet.Det
er hurtigt.Jeg ønsker at se resultater så hurtigt som muligt, så jeg kan gøre iterative design ændringer.Jeg er i designfasen, I'm not at sammensætte et materiale til en revision.Den kadencen hjørne GUI gør hvad jeg ønsker at gøre.I bølgeform seeren det identificerer hvert hjørne fil med hjørnet navn.Så der
er en måde at gøre det.Vi
vil holde grave.Jeg
vil fortælle dig, hvad vi finder.

Dette er ikke det, men måske kan give dig en idé.
http://www.groupsrv.com/computers/about146431.html

så vidt jeg ved produktionen bølgeformer skal nummereres som rækkefølgen af simulation, og da u kende sekvens af simuleringen u kan yde et lille kort.
Men jeg synes, det er nemt at fastgøre etiketten til en wavefrom,
jf. vedlagte docs
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Jeg læste dette i havet reference så godt, men desværre er dette ikke hvad der er nødvendigt.Alt dette gør, er at vedhæfte en lable til en bølgeform.For eksempel, hvis jeg gør en parameterværdi køre med W, 2W, og 3W hvor W er en variabel og er bredden af en transistor, så når SIM er gjort, vil jeg få 3 bølgeformer i mit bølgeform seeren.Jeg kan derefter bruge denne addWavelabel kommandoen til at forbinde strings "W = 1u", "W = 2u" og "W = 3U" til hver bølgeform.Men jeg ved allerede, hvilken bølgeform svarer til som W; jeg blot at tilføje tekst til plot.Det
er ikke, hvad jeg har brug for.Jeg har brug for en måde at forbinde en variabel til en bølgeform.Variablen er navnet på den model fil (hjørne), at "for loop" af min havenergi script anvender i sin nuværende trin i "for loop".Og når dette skridt er simuleret og en netto fra datafil er plottet, den bølgeform vil ikke alene omfatte den netto navn, men også om hjørnet navn.Dette er netop hvad kadencen GUI gør.Når det observationsområder en bølgeform i bølgeform seeren, det parceller, for eksempel: C = FAST; VS ( "/ net060").Her var der en dc feje og spænding på netto 060 blev afbildes, når de hurtige modeller blev anvendt.Nogen på kadencen skrev nogle evner til at gøre det.Vi kan bruge kadencen GUI, men det har sine begrænsninger, og vi ønsker at skrive vores egne evner, som vil blive mere fleksible.Jeg skal bruge en kontakt på kadencen for at få dette problem løst.Jeg vil sende svaret her.I mellemtiden vil jeg forsøge din addWavelabel kommandoen, men jeg er 90% sikker på, at det ikke
er, hvad jeg har brug for.Thanks anyway.

Jeg kan ikke få, hvad der er galt med tilføje etiket kommando, hvad jeg mente er, at u kan tilføje en variabel navn som en etiket denne variabel navnet antyder den nuværende for løkke (hvilket svarer til et bestemt hjørne), do u betyde, at u kan ikke tilføje en variabel string som input til at tilføje etiket kommando?
alligevel venter på cadance svar

Hej dlevy212.Jeg tror, du er nødt til at ændre plottet erklæring.Look for Virtuouso ADE SKILL Language Reference.Funktion gerne awvPlotWaveform () med centrale? Expr ville gøre possiblr at tilføje et mærke for bølgeform.

Safwatonline:

Jeg kørte et sim forsøger de addLabel kommando, og det gjorde, hvad jeg havde forventet: det trykte teksten "hjørne" på bølgeform seeren.I min kode "hjørne" er en variabel bedrift navnet på det hjørne, men det blev ikke genkendt i addLabel kommando.Det forekommer mig, at de addLabel kommando er bare for at tilføje strings (tekst).

DenisMark:

Jeg er sikker på, at din suggegtion kunne arbejde, men jeg var ikke i stand til at bruge awvPlotWaveform kommando uden at blive syntaks fejl.Et andet forum bruger har også meddelt mig en anden måde at løse dette problem.Men jeg har været ude af stand til at bruge runObjFile kommando uden syntaksfejl.Faktisk kan jeg ikke finde "runObjFile" som en kommando, men jeg er meningen, at anvende min plot kommando til forskellige runObjFile filer (en runObjFile fil for hvert hjørne).

Disse er alle meget gode idéer.Selv om jeg ikke kan få dem til at arbejde, jeg har lært mere om kadencen mappestruktur fra dette forum og dette vil hjælpe os, når vi får støtte fra kadencen.

Det er et temmelig forbløffende forum.Tak gutter.Når vi får vores løsning fra rytme, I'll post it.Jeg har lige fundet ud af om edaboard et par dage siden.Meget køligt.

Så der er forskellige måder at huden dette cat.Følgende en værker.Jeg har bekræftet det.Jeg fik det fra kadencen i morges.

I kadencen version 4.4.5 eller nyere kan du bruge SKILL udtryk i? Expr erklæring.Jeg brugte strengen concatenation funktion (strcat), som tager strygere eller symboler og kombinerer dem.Så sløjfen assignatarer hjørnet (tt, ss, ff, SF, fs, etc.) til en variabel (hjørne) og vi brugte:

plot (VS ( "/ out")? expr listen (strcat (CORNER "_out")))

derefter på bølgeform seeren får du

tt_out
ss_out
ff_out

som navnene på de afbildes bølgeformer.

Tak for deling,
faktisk efter lidt at tænke på dette kunne have været gjort ved hjælp hvis betingelserne men kadencen
på vej er meget lettere / renere

Hvordan kan jeg ændre ovenstående kommando givet ved dlevy212 til at omfatte 2 variabler?Jeg har brug for dette, fordi jeg køre hjørner over udbud og temperaturudsving, og jeg har brug for bølgeform mærkeseddel at fortælle mig, hvilken kombination af de variabler, det svarer til.Jeg forsøgte at bruge alle disse muligheder inden for strcat kommando, men strcat tager kun 2 strenge, det ene er en konstant streng.Også, levering og temperaturen er ikke strenge.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back