OFDM per-luftfartsselskab EIRP - spørgsmål om WiMax

K

kishore2k4

Guest
Antag en OFDM transmitter har en EIRP på 100W. WiMax har omkring 256 luftfartsselskaber, der betyder 100/256 watt for hver bærer DVB-T har 2K og 8K modes, så strømmen er 100/2k og 100/8k Watts hhv. Nu i teorien WiMax signal bør være mere tilgængelig i forhold til DVB-T, men DVB-T er designet til digital udsendelse, så det skal være endnu mere tilgængelig end WiMax. Mit spørgsmål er, hvorfor er 2k luftfartsselskaber den mindste valgte for DVB-T, når det kan gøre det bedre med 1K og mindre med mulighed for at bruge 8k til meget tætte områder? Håber mit spørgsmål er klart. Note: Jeg er klar over, at WiMax bruger OFDMA som kun er en simpel udvidelse til OFDM.

Bemærk, at Wimax ikke bruger * kun * OFDMA. Det kunne også anvende BPSK eller QPSK hvis OFDMA i 256QAM ikke kan (ren og enkel) bruges ...

[Quote = melc] Bemærk, at Wimax ikke bruger * kun * OFDMA. Det kunne også anvende BPSK eller QPSK hvis OFDMA i 256QAM ikke kan (ren og enkel) bruges ... [/quote] OFDMA bruges til den sidste etape graduering. QAM, QPSK osv. er de indvendige digitale modulationsteknikker. De er ikke substituable. Også, jeg er ikke sikker på, om WiMax understøtter 256-QAM, den højeste IIRC er 64 eller 128QAM? Rettelse: Jeg har lige fundet ud af, at 256-QAM er defineret for WiMax dog valgfrit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back