OG gate bruger XOR

K

kumar_eee

Guest
Er det muligt at gennemføre og / eller porte bruger XOR / XNOR .....

Hi ~ ~

Jeg tror, 'Nej'.I logikker, den mest primitive logiske operationer er ikke, og, og eller operationer.Og kan de andre logiske operationer være konstrueret ved hjælp af de tre logiske operationer.

Bye ~ ~

Ja det er muligt.
Du kan gennemføre en boolesk funktion ved hjælp af
NAND eller NOR eller XOR eller XNOR eller MUX

Jeg tror, det kan gøres med tanken om negativ logik, og en kombination af disse porte ..

du kan stamme OG ligning fra XOR ved at gennemføre boolean algebra,
og der vil være et svar
hilsen

Nej, du kan ikke udlede OG / ELLER / NAND / NOR fra kun XOR / XNOR porte.

Masser af forslag ... hvad er det rigtige svar?Måske en af dem, der sugest det muligt, kan vise dette?

Her er et argument mod XOR og XNOR som universelle porte.

En XOR gate er en paritet generator.Cascading paritet generatorer altid producere paritet generatorer.AND og OR er ikke paritet funktioner.

En XOR gate kan bruges som en inverter.En XNOR gate er en XOR efterfulgt af en inverter, så det er også en paritet generator.

Undskyld, jeg var forkert Abou XOR og XNOR.Kun NAND eller NOR eller MUX kan anvendes som grundlæggende logik elementer.

Ya .. det er muligt .. at gennemføre og & eller porte ved hjælp Xor og XNOR porte ..
Men jeg tror, vi aldrig komme til det .. bcoz sin ingenting, men stigende no.af transistorer unødigt ...... Vi forsøger at gennemføre enhver form for logik, der kun bruger NAND & NOR gates .. Thats hvorfor kun de r kaldes universel porte ..

hej alle
Dens ikke muligt at condtruct en og port fra at bruge kun xor / xnor.Kun NAND, heller og Mux er universelle porte.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=179508&highlight =

Hilsen
Tronix

Ikke muligt at gennemføre AND og OR med XOR / XNOR porte.

Hvis det er tilfældet, så XOR og XNOR bør kaldes som Universal porte som IKKE gate kan gennemføres med denne XOR og XNOR porte .....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back