Om Back-end design flow

C

cj9404

Guest
Hej, jeg vil begynde at arbejde på back-end design, tidligere er jeg frond-end design ingeniør. ved meget lidt om back-end design. Så har brug for jer at give mig nogle kort introduktion om back-end design flow, og de anvendte redskaber. Takket være en masse

Back-End design indebærer oversættelse af Front-End produceret RTL desings i teknologi-afhængige kredsløb. Det starter med sammenfatning af RTL design i gate-niveau kredsløb. På dette tidspunkt kan optimeringer ske til den oversatte kredsløb til at opfylde desing begrænsninger som timing, område og magt. Når porten niveau kredsløb er blevet produceret, bliver de placeret og dirigeres ved hjælp af celler fra specificerede standard celle biblioteker, der matcher den, der anvendes i syntese. P & R-processen kan gøres enten sammen eller hver for sig, dvs. Placeret af et værktøj og dirigeres af en anden, at give en mere optimeret celle-baseret design. Endelig er designs målrettet for statiske timing analyse for at kontrollere for eventuelle begrænsning krænkelser og også kredsløb niveau simuleringer med Spice motorer. Verified kredsløb er så fysisk verificeres for DRC og ERC før de tapede ud for opspind.

[Quote = giggs11] back-end design indebærer oversættelse af Front-End produceret RTL desings i teknologi-afhængige kredsløb. Det starter med sammenfatning af RTL design i gate-niveau kredsløb. På dette tidspunkt kan optimeringer ske til den oversatte kredsløb til at opfylde desing begrænsninger som .........[/quote] Er sammenfatning inkluderet i Back-end design efter min mening bør Back-end at starte med Netlist , Så syntese bør være Front-end. Er det korrekt? Hvilke værktøjer er mest populære til layout? Jeg kender kun SE. nogen steder?

Ja, back_end design blot omfatter P & R. Syntesen er inkluderet i front_end design. Det giver netlist ot back_end ingeniører.

Jeg tror, skal du først lære, hvordan du manuelt layout. Og forstår design regel.

Jeg tror under back-end-proces, SDF back-anotation er hovedsagelig vigtig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back