om bandgap reference

M

manissri

Guest
hvordan bandgap referencespænding er uafhængig af forsyningsspænding.
da det er indepentdent af temperaturen.

Jeg tror, at hvad du mener, er PSRR af bandgap reference, den metode, jeg kender, er at bruge cascode nuværende spejl til at skærme VDD variation.

Den bandgap spænding er faktisk er fanget i en sum af I * R og en VBE.Den PTAT nuværende i en PTAT modstand vil fange en PTAT spænding.Nu VBE har en CTAT spænding.Den bandgap kredsløb blander dem begge for at få en temperatur uafhængig spænding reference, hvilket svarer til energi bandgap af silicium ved 0 K.

Nu vil bandgap ligninger viser en uafhængighed af VDD, da der ikke er nogen udtryk fra VDD, der bidrager til det.Dette er sandt i alle tilfælde, så længe den nuværende generatorer har meget høje impedanser.Dette sker som regel i mættede tilstand.Anyways, PSRR bestemmes af, hvor dyb disse transistorer er i mætning.

Hvis den aktuelle gennem bipolar, vil BG være uafhængig af forsyningsspænding.

Jeg bruger den lave spænding bgap.
hvor jeg slutte min pos og neg terminal for fejl amp til banen.

Hvis du bruger 1:8 bipolars, Pos er tilsluttet til 1 bipolar og NEG er sluttet til 8 bipolars.

hvad der vil ske, hvis jeg connet den omvendte rækkefølge.
vil det blive den postive tilbagemeldinger i så fald så plz forklareLagt efter 5 minutter:Jeg ønsker blot at vide, at fejlen amp polaritet pos og neg termnal er her, at conect og hvorfor.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

manissri skrev:

hvad der vil ske, hvis jeg connet den omvendte rækkefølge.

vil det blive den postive tilbagemeldinger Hvis ja så plz forklare
Lagt efter 5 minutter:
Jeg ønsker blot at vide, at fejlen amp polaritet pos og neg termnal er her, at conect og hvorfor.

Jeg wrk om lav spænding bandgap circuti
for fejl amp jeg bruge de to etaper OTA (med en enkelt stang)
Første etape er gm1/gm2 og anden fase er fælles kilde amp
for denne architeucture er er fik kun 40dB vinde
så er denne gevinst er tilstrækkeligt for fejl amp.
hvis ikke så kan jeg gå i to trin møller amp ==> men jeg tvivler på, at for fejl amp denne arkitektur Kan jeg bruge (som stabiltiy problem kan opstå som følge af mølleren hætte og Resis)
bedes kommentere

lav spænding?? hvor lavt?denne bandgap kredsløb strømforsyning mindst større end bg spænding selv.
sikkert, de to trin mølleren kompenseres opamp canbe used.Why du har denne tvivl?Den opamp bruges til at regulere pmos 'gate,
Jeg tror, 40dB gevinst er ikke nok til at undertrykke strømforsyningen støj, dvs PSRR er ikke højt nok.Måske i dig spec, kan det være torlered.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back