om conditioning kredsløb

X

xenon2000

Guest
hej alle sammen
Jeg har brug conditioning kredsløbsdiagram bruge op-amp som input 4-20mA til output 0-3V.Så Kan nogen hjælpe mig? Det haster, jeg arbejder på det.

Nå, her er et eksempel.
R5 bør være en RN-55 eller RN-60 type modstand for bedste stabilitet.

Kredsløbet er simpelthen en differential forstærker.Med 4-20mA ved indgangen, får du ca 1-5V tværs R5.Det bliver divideret ned af R1, R2.Forholdet er ca 62/162 = 0,382.Så signalet forstærkes af opamp, med en gevinst på omkring 2, hvilket resulterede i en samlet gevinst, der er omkring 0,76.Ideelt bør det være 0,75.

På den anden indgang, trækker du en offset, justeret med R6.Gevinsten for denne indgang er cirka 1.

Du kan justere kredsløb, anvende 4mA på input og justere R6 at få 0V på outputtet.Så gælder 20mA og justere R3 for at få 3V.Du kan få brug for at gå frem og tilbage et par gange for at få det rigtige i begge ender af skalaen.

Jeg anbefaler, at du magten opamp med en symmetrisk levering for de bedste resultater i nærheden 0V.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tak VVV for det.
Hvad er meningen med en RN-55 eller RN-60 type modstandLagt efter 10 minutter:Derfor bruger vi 2. orden Butterworth low pass filter?
Fordi jeg så det meste af conditioning kredsløb bruger dette filter

Disse er lav temperaturkoefficient modstande. http://www.vishay.com/docs/31027/cmfmil.pdf
De anvendes typisk i denne type applicattion.
Bemærk, at du kan bruge en anden værdi, ved at justere vinde og komme af R2.

Filtre til tider anvendes, hvis indgang kan blive påvirket af støj, typisk AC linje støj.I dag mest filtrering sker i SW, selv om.Du kan stadig ønsker at tilføje en lille RC filter (kun den ene pol) på outputtet af opamp, for at fjerne højfrekvent støj.Modstanden i serie med den opamp's produktion vil også tjene et andet formål: Hvis input er mindre end 4 mA, opamp's produktion vil gå negativ.Modstanden vil derefter begrænse de nuværende i A / D input, fordi internt er der næsten altid en diode, der vil klemme spændingen til-0.7V, men den nuværende skal en eller anden måde begrænset.Denne serie modstand vil give den nuværende grænse.Brug noget 1k, plus et loft på 0.1uF.Juster værdier i henhold til dine ønskede hastighed.

Et par andre ting, jeg gerne vil sige om kredsløbet
Brug lav tempco modstande (100ppm) for kredsløbet, for bedre stabilitet.
Brug en opamp med lav offset DRIFT.Den faktiske offset betyder ikke noget, fordi du vil sero det ud, men det har at være stabil.
For bedre annullering af virkningerne af input bias strøm bruger en R1/R2 par, hvis parallel kombination lig med parallel kombination af R3/R4.Nu, handler om 23.5k.Men R1 | | R2 er omkring 38k.Det var esier for mig at bare samle disse to modstande, der gav mig den korrekte forhold.Hvis opamp har en lav input bias strøm, så er det ikke alt for vigtigt.Hvis du vælger en anden værdi for R5, så kan du komme af med R2 og gøre R1 = R3 | | R4.
Når du er tilfreds med banen, erstatte pot R3 med en fast resistor (igen 100ppm) og en mindre pot.Det er fordi potter har en meget dårlig temp koefficienter.Så du ønsker at minimere puljen værdi og har en stabil modstand.Måske vil du være i stand til at bruge sige en 39k modstand og en 10k pot.Prøv værdier første til at sikre, at du har nok indstillingsomraade.
Pot R6 gør ikke noget, fordi det anvendes som en skillevæg, så uanset tempco det har det er det samme for den øverste og nederste del.
Hvis du bruger en dobbelt opamp, så kan du bruge den anden som en komparator at fortælle, når den nuværende er lavere end 4 mA.Det er nyttigt for mikro, fordi selv hvis den nuværende er mindre end 4 mA, A / D vil stadig læse nul.Men en nuværende mindre end 4 mA betyder, at der er en fejl: ledningerne er brudt eller kortsluttet sammen, eller senderen i den anden ende er blevet afbrudt, eller dets effekt er savnet, etc.
Brug output af, at sammenligningsgrundlaget kan fortælle mikro, at selv om værdien vises korrekt, dette er en fejl.
Typisk har vi bare at fodre 1-5V spænding direkte til A / D derefter mikro "ved", at hvis værdien læses fra A / D er mindre end 1 / 5 af skalaen er der et problem., Så der er ikke behov for yderligere kredsløb.Men i dit tilfælde skal du gøre det hver for sig, fordi du er forpligtet til at producere en 0-3V output, som nu mangler fejlen info.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back