om counter-vhdl kode

S

shraddha

Guest
hej jeg vil gerne design "asynkron" binær 8bit tæller & 6 bit counter.8 bit tæller nulstilles efter 240 (i hex-F0) & 6 bit tæller nulstilles 40 bytes (28in hex). Kan any1 PLZ give mig VHDL kode for det . det er meget presserende. angår Shraddha

Du sætning mangler nogle mellemrum. Vidste du mener "asynkron" eller "en synkron"?

Prøv denne kode Jeg er ikke sikker, men det er nogle ting som at hvis han ikke arbejder fortælle mig, jeg vil sende dig mine, kan du ændre palce af ce-og ur for at få asynchrone eller synchone ce. proces (ur, ce, reset) begynd hvis reset = '1 'og derefter tæller

Hej mmoctar, Din ovenstående kode er ikke klart, når tælleren når sin maksimale værdi og reset. Pr. Shraddhas 'krav skal tælleren nulstilles efter max. værdien når op. Ved at bruge denne async counter, kan du øge din tæller værdi op max. værdier nå, så gør det '0 '. Indsæt en hvis betingelse efter tælleren opgave. Plz lad mig vide, hvis du ikke har klar. Regards, Sachin

kan du bruge en if-sætning for den maksimale værdi, men nulstilling er brug for genstarte tælleren på beginnig selvom du ikke er nå den maksimale værdi.

hej mmoctar kan du plz sende mig vhdl kode for den synkrone binære 8bit tæller & 6 bit counter.8 bit tæller nulstilles efter 240 (i hex-F0) & 6 bit tæller nulstilles 40 bytes (28in hex) regrads Shraddha

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back