Om gennemføre bypass-funktion i DFT?

G

gaom9

Guest
Hej,
Jeg mødte et spørgsmål i mit design af DFT til SOC chip.I denne SOC, der er PLL og mange hukommelsesmoduler.Jeg ønsker at omgå hukommelsen, når test, så jeg ændre RTL kode for at tilføje en bypass-funktion til dem, men jeg synes, at denne metode ikke virker.
I RTL kode, jeg har tilføjet en mux, der er kontrolleret af den test_en signal af chip til hver hukommelse, og end i DFT compiler, jeg tilføje definitionen som følger:

set_dft_signal-view existing_dft-type ScanClock-timing (4 5)-port CLK
set_dft_signal-view existing_dft-type Reset-active_state 0-port nulstilles

set_dft_signal-view spec-type ScanEnable-active_state 1-hookup_pin [get_pins U1 / C]-port test_en

set_dft_signal-view existing_dft-type Constant-active_state 1-port TEST_MODE

og jeg har tilføjet en TEST_MODE signal til det.Den coverage_estimate, før du tilføjer bypass-funktion er 84,32% og krænkelse handler om hukommelsen; Den coverage_estimate efter at jeg har tilføjet bypass-funktion er 89,02% (men alle de krænkelser er stadig ...).Jeg tror, er den bypass fungerer ikke, når test?Hvis det virker, det coverage_estimate vil være langt højere, synes jeg.
Mit spørgsmål er:

1, hvordan man kan gennemføre bypass funktion i DFT, ændre RTL kode eller en anden metode?hvilket signal skal jeg brugt til at kontrollerede det, test_en eller TEST_MODE ...?
2, hvordan du får DFT compiler kender bypass-funktion tilføjet ved at ændre RTL kode, når du gøre DFT kompilere?

Og andre spørgsmål, jeg har fundet denne advarsel i DFT rapporter:
Advarsel: Port 'nulstille' kan ikke bruges som en scanning port.Det har været hidtil antaget som en asynkron signal.(TEST-337)
Dette nulstiller port bruges i RTL-kode, og når DFT, er det genbruges som RESET signal.Jeg fandt denne advarsel kommer ud, når definere en ny port til RESET eller genbrug havnen i DFT compiler.Betyder det gøre skade på vores design, please?

Tak.
Best henvisning!

Om krænkelser jeg mødte.
Overskridelserne i DFT DRC er alle om RAM / ROM.

top_uxpord_uxlog2_uxrom (Cell top_uxpord_uxlog2_uxrom (logrom_10x10) er ukendt (black box), fordi funktionalitet til output pin Q [9] er dårlig eller ufuldstændig.)
(Total antal af denne overtrædelse er 11)top_u/tQ2Item_u/rdata_b [9] (Tre-state netto top_u/tQ2Item_u/rdata_b [9] er ikke korrekt drevet.)
(Total antal af denne overtrædelse er 120)Disse brud komme ud både før du tilføjer bypass og efter at jeg har tilføjet bypass, og numrene er de samme.
Jeg fremsætter et skifte DFT indstilling, og coverage_estimate er imcreaced til 95,6%, men disse overtrædelser er stadig den samme før og efter tilsætning af shunt.
Hvordan til at løse disse problemer?Kan bypass funktion gøre det?Og betyder det coverage_estimate ikke gør noget for sagen, at disse overtrædelser?

Tak!
Venlig hilsen!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back