I
iamlearning
Guest
Hej alle, jeg har designet en LNA i 2,2-4.4GHz band og beregnet gruppen forsinkelse ved brug: Group Delay = - [d S21 (p)] / [360 * df], hvor S21 (p) er den fase af S21 og f er frekvensen. Grunden er vedlagte. Jeg fandt, at min grpup forsinkelse varierer mellem 0,045 til 0,065 ns i båndbredde. Nu, hvis min center frekvens er 3.8GHz, så perioden er 0,2632 ns og groupd forsinkelsen variation er (0,065-0,045) / 0,2632 eller 7,6%. Kan nogen venligst skrive til mig, hvordan gruppen forsinkelsen er kåret? Jeg mener dog lavere variation af gruppe forsinke jo bedre er det og det ville være bedst, hvis forsinkelsen variationen var 0%, men nok det er upraktisk. Så mit spørgsmål er-hvad er det tilfredsstillende område? Er 7,6% for højt eller for lavt? Er det kendetegnet ved% som jeg gjorde, eller der er nogen anden metrisk? Jeg tror, det acceptable område vil være anderledes for de analoge og digitale applikationer. Det analoge system vil være mere følsomme. Nogen du sætte lidt lys på dette emne. Tak ...