Om IC

J

Jaffe

Guest
Hej, Hvorfor N-Channel Mosfet er mere populære end P-Channel Mosfet?Mest DC / DC-controllere bruge N-Channel MOSFETs.Og jeg så en vis magt sti-controllere bruge back-to-back-N-MOSFETs til helt isolere to energikilder, betyder det, at en N-Mosfet's Source forbindes til V og Drain forbinder til V-, er det tilladt at udveksle Hæld vandet fra og Sources holdning?Og jeg ser ingen elektrisk karakteristiske beskrivelser af VSD og er i IC produkter «datablade.

Jaffe skrev:

Hej, Hvorfor N-Channel Mosfet er mere populære end P-Channel Mosfet?
Mest DC / DC-controllere bruge N-Channel MOSFETs.
Og jeg så en vis magt sti-controllere bruge back-to-back-N-MOSFETs til helt isolere to energikilder, betyder det, at en N-Mosfet's Source forbindes til V og Drain forbinder til V-, er det tilladt at udveksle Hæld vandet fra og Sources holdning?
Og jeg ser ingen elektrisk karakteristiske beskrivelser af VSD og er i IC produkter «datablade.

Jeg ved ikke præcis, men normalt N typt transistor får bedre effektivitet og større beta og større GM (max ca 500 i npn BJT max ca 100 i PNP)

a_tek7 skrev:

Jeg ved ikke præcis, men normalt N typt transistor får bedre effektivitet og større beta og større GM (max ca 500 i npn BJT max ca 100 i PNP)

Der er mange grunde.Et par er: (Det spørgsmål, og begrundelsen vil være ens for NPN transistor også).
De fleste af vores kredsløb-ive jorden og de mest almindelige (og brugt) konfiguration er CE eller CS (så N-kanal eller NPN suiter)
De fremstiller mere på grund af efterspørgslen (og dvs hvorfor de er billigere end P-kanal eller PNP).Så folk forsøger at designe kredsløb, som er naturligt og forcely indeholder N-kanal eller NPN (medmindre der er behov andet) og vice versa.
Senest redigeret af Khabree den 16 januar, 2008 4:54, rettet 1 gang i alt

P-FETs brug for deres deres port til at være mere negative end kilden, men N-FETs nødt til at være mere positiv.Selvfølgelig producerer positiv spænding er mere ligetil end negative spænding (næsten i alle kredsløb, du har en positiv spænding, men i mange du ikke har en negativ, så det har brug for flere komponenter).Du kan ikke bare erstatte drain og source.MOSFETs har en parasitisk diode, så kun kan bruges unidirectionally hvis du ønsker at bruge dem begge veje, du er nødt til at bruge to af dem med kilde sluttet sammen dermed deres parasitære diode er tilbage til igen og ikke adfærd.
hilsen,

Jeg tror den vigtigste årsag er, at elektron mobilitet (transportører i nMOSFET) er langt højere (~ 2x) end hul mobilitet (luftfartsselskaber i pMOSFET).Således nMOSFET med det samme areal som pMOSFET vil have højere nuværende og lavere modstand.Og Rdson er en af de vigtigste parametre for strøm enhed.

Det er muligt at skifte stilling af kilden og drain.It er muligt i et IC ....

santom skrev:

Fala skrev:santom skrev:

Effekt MOSFET (f.eks LDMOS) er IKKE symmetrisk enhed, så kilde og dræn kan ikke ombyttes!

timof skrev:

Effekt MOSFET (f.eks LDMOS) er IKKE symmetrisk enhed, så kilde og dræn kan ikke ombyttes!

santom skrev:timof skrev:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back