om mikro power design

P

puyeng

Guest
Jeg vil gerne spørge, om nogen kender egnet bias kredsløb (med start) for micropower design.standard topologi (for stærk inversiong) anvendes nu kan give de nuværende cirka 45 nAmp, men der er et problem med den hastighed og stabilitet.SR og SR-er meget langt fra at være symmetrisk, jo værre er, at bilægge tiden er meget dårlig (ca. 2 ms).
er der nogen måde at løse dette?tak!

Da schematics af dit kredsløb er ikke tilgængelig, min kommentar er bare for reference.Men 45nA ladestrøm i 2ms synes at være rimelig, fordi den begynder nuværende er for lille.Den starttiden kunne reduceres ved at øge start nuværende.

Hej,
Jeg har forsøgt at bruge en contantgm for generatin af bias nuværende så lavt som 100nA.Og jeg er ved hjælp af formlen givet ved Vittoz i hans papir.

I = Thermal spænding * Ln (K) / R

Det problem, jeg blev udsat for, da vi designede til 100n det gav 150N.
Bruger du gm / Id methedology at designe.Vi er også at gå igennem det.
Bruger du EKV modeller til simulering, hvad simulator are u bruger.

Hi ambreesh
Hvis du ønsker at komme tilbage 100nA, du er nødt til at finjustere kredsløb.
Jeg hørte gm / Id-metoden og prøvet før, men jeg har lige brug square-loven eller simpel svage inversion tilnærmelse.
Da jeg ikke har EKV model, har jeg ikke brugt det.Hspice er min favorit simulator.

Hi paulux,

Ja, vi var nødt til at finjustere den.Men 50% stigning i de løbende var ganske et tilbageskridt.
Jeg prøvede det i 2 forskellige støberi og forskellige techonology.Og iagttaget den samme i begge tilfælde.Vi forsøger stadig at kigge på problemet.En blev simuleret i Spectre og andre i HSPICE.
De papirer, vi har læst, ikke nævne, at svage inversion kræver en god reference nuværende.
Kender du noget materiale, der taler om opamp design i svage inversion og også fortælle, hvordan input swing, output swing og andre parametre, kan forudsiges.

Kan jeg vide, hvilke papirer kan du henviser til i dit design?Eller har du lyst til at give din skemaer?Det problem kan ikke være på grund af opamp.

Jeg glemmer den præcise titel på papiret i dette øjeblik ..... sin titel er .....
"Et helt Differential 1.5V Low-power CMOS Operational Amplifier ....." fra IEEE
Hvis u kan finde den nøjagtige titel, kan du også lade os det vide.

Men jeg er ikke sikker på, om denne amp passer til dit Micro Power design.

Hi ambreesh,

vi faktisk ikke rigtig bruge gm / Id metode til beregning af skærmformat, vi bare bruge den til at anslå om, hvordan de parametre, der kan være øget / formindsket til at få spec ønskede.
vi bruger HSPICE.det er meget vanskeligt at matche beregningen resultatet til simulering resultat.så efter beregning, sædvanligvis vi altid vurdere os selv og simulere gentagne gange.resultatet af enhedens karakterisering synes meget forskellig fra simulering.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back