Om NIOSII og General Purpose CPU?

K

kilone

Guest
Jeg vil gerne prøve NIOSII i min nye indlejret design.Ifølge Altera's meddelelse, kan NIOSII give op til 200 DMIPS præstationer (i de kommende Stratix2), og vi ved også, at der findes rigelige hardware-ressourcer i FPGA-enheder (Registre, High Speed Busser, IP, osv.), som vil gøre mest dsp algoritmer og dataudveksling operationer til langt mere let blive gennemført.
Men hvad med kontrol-sekvenser (TCP / IP for eksempel)?General Purpose CPU (gerne Intel Pentium-serien) har som regel meget højere clock hastighed (selvom operationer som MULT kan forbruge op til 100 cykler).Hvis vil både DSP algoritmer og højt protokoller, der skal gennemføres inden NIOSII, hvordan kan jeg vurdere det?

Er der nogen her, der er relateret erfaring please?

Hej kilone,

Det er ikke let at sammenligne en Níos II-system med en Pentium CPU.For det første er det nødvendigt at vide, at Níos II er kun en blød-processor IP for at bruge det i en FPGA design.Udover at IP du kan bruge en masse andre VP for dit design.Det kunne være flere andre Níos II eller DSP algoritmer, SDRAM controller, UARTs, osv. Selvfølgelig en pc Chipset har en langt højere ur og er beregningen meget hurtigt.Normalt ingen, der bruger en Pentium til ansøgningen vil flytte til en FPGA.

Der er andre grunde til at bruge en Soft-processor (Altera Níos II, Texas MicroBlaze,):
- Rekonfigurable hardware (meget fleksibel)
- Meget hurtigt design tid (software og hardware)
- Meget hurtige algoritmer (for eksempel FFT) bør være reel blive realiseret i virkelige hardware og ikke en software til Níos II
- Fx MULT kan realiseres i hardware (også indbygget multiplikatorer), som har brug for ét eller nogle få ure
- Du kan gennemføre mere end én Níos II i en FPGA (for eksempel en til TCP / IP og nogle kontrollerende ting og en anden til beregning af en langsom FFT)
- Alle IP-adresser (Níos II, DSP algoritmer) arbejder parallelt og ikke i en multitaske system, der er grunden til disse systemer kan nå frem til en samlet hastigheder, der er umuligt for standard CPU'erFarvel,
cube007

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back