Om offset spænding for fejl forstærker

J

jefferson

Guest
Hej alle, nogen vide, hvordan man kan analyse offset spænding på EA? Når simuleret, er det ud til, at lille offset spænding exist.But infact den eksisterer. 1.Hvordan at vurdere det? 2.Is offset spændingen varierer med Vdd? Hvordan? 3.Is offset spænding har noget forhold til sin gevinst eller båndbredde? Hvordan? 4.What skulle gøre for at undgå det? Ethvert svar vil blive værdsat.

Offset spændingen som regel har to komponenter: 1. Systematisk: Dette skyldes bias misforholdet (Johns og Martin giver god diskussion af offset) 2. Random: Det skyldes uoverensstemmelser, der opstår under fabrikation. For en korrekt udformet opamp, vil dette være den dominerende kilde til offset spænding. Normalt kan dette løses ved at øge det areal (W * L) af input par. The Fab bør give mismatch data og / eller Monte Carlo modeles, så du kan vurdere forskydningen Jeg tror, at det har intet at gøre med forsyningsspændingen eller gevinst / båndbredde.

Tak elbadry. Måske skulle jeg vide det omtrentlige opvejet af en opamp. Men hvor kan jeg få Johns og Martin'materails. Tak.

-Stigning W / L og W * L at reducere offset spænding-small jeg bias reducere offset spænding for at vurdere det ...? er der ingen udtryk eller en ligning.

Ingen ligning? Jeg tror, du har brug for at gå tilbage til din lærebøger! tilfældige offset følger 1/sqrt (område). Den nøjagtige værdi vil være C / sqrt (Weff * Leff), hvor C er en konstant for din proces, herunder Tox og Weff og Leff er de effektive W / L på enheden. Så tyndere Tox giver bedre overensstemmelse med en lineær afhængighed, og større areal giver 1/sqrt () bedre matching. Jeg plejer at sige 1um pladsen giver omkring 20mV tilfældige udlignet i en 1 / 2 um proces. Du vil have udlignet på grund af diff pair og ethvert sæt matchede nuværende spejle. Cascodes er normalt ikke så slemt. For at beregne, kan du sikkert anslår kun første etape. Diff par vil have en Delta-Vt baseret på området, og spejle vil have en delta-I. Konverter dette delta-I til input nævnt offset og føje til delta-Vt af diff par, og det er formentlig et rimeligt skøn.

ved hjælp af DC feje til at se forskydningen. det på de største gm position

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back