Om opstillingen af Power Supply

C

Chung Chun Chen

Guest
har et spørgsmål om layout overvejelser af strømforsyning (3.3v).

Kender du nogen henvisning til det?

Jeg ved ikke, hvordan man kan overveje det.

For eksempel, som metal er egnede som wiren strømforsyning?

Hvordan virker jeg overveje pad af strømforsyning,
såsom størrelse, placering?

Tak for din hjælp

Når du vælger dirigenten (spor) størrelse for at maksimere effektiviteten inden for de økonomiske overvejelser, EMI er det næste store bekymring.Strømbærende sløjfer bør gøres så små som muligt.

I nogle design reglen, strømtæthed af metal er 1mA/1um.den modstand i top metal er bedre end bunden en.

Om I / O-pad, kan du kontakte din pakke hus.(Den bindelag wire diameter)

1.Om wire af strømforsyning, u kan beregne metal bredde af støberi-processen
parameter (metal massefylde).
2.Om pad størrelse strømforsyning pakken hus kan give ua
reference.At samme tid, u må overveje den nuværende kapacitet og justere
Deres pad størrelse.
Om pad stilling strømforsyning, u kan placere den i overensstemmelse med kravene
af layout og pakke.

Du bruger top metal (B / C i mindst modstand).

Lad os sige, at toppen metal er M5; du kan setup beføjelse routing sådan at M5, M3 og M1 er de vdd og M4, M2 er stedet at gå til pad.således at de også fungere som en afkobling kondensator.De fleste mennesker kan ikke lide at bruge tid på at gøre dette.

En anden vigtig overvejelse er, hvordan du slot strømforsyningen linjer, og der skal absolut ikke være 90 ° sving på de vigtigste forbindelsen går til puder, som dette ville medføre elektron migration til højere nuværende niveau.Retning af den slotting er 'som' vigtig som slotting selv.

Heavy afkobling bruger fraktaler er blevet rapporteret.check 'fraktale kondensatorer' på Xplore.Den fraktaler kan udfylde alle tilgængelige plads.Du kan bruge små enhed kondensatorer og placere dem manuelt.ikke kort vdd og vss!!

Om puder, du normalt bruger den samme størrelse puder, men separate det digitale og analoge og buffer leverancer.Selv så, hvis du har brug for mere aktuelle, da du bruger mulitple puder parallelt.Denne teknik er kendt for Effektforstærker layouts.En typisk 70 um x 70 um pad i en submicron teknologi kan bære 200 til 300mA ret let, men jeg vil ikke presse disse hidtil uden en ekspert gør mit layout.For en digital chip, hvis du ønsker at puffe i 5A, bør du have flere VDDs og flere VSSs på chippen.Det er hele idéen med den flip-chip-pakken bevægelighed; lokaliserede leverancer.

Den effekt routing bør følge et træ-struktur, eller en kam-struktur eller en kombination heraf.Må ikke anvendes i en kæde-struktur, og ellers vdd dråber ville medføre.

Mens simulere, gjorde du bruger filtre på levering eller var det bare en dangling »VDC 'fra analogLib?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back