om parameter Lamda

L

lhlbluesky

Guest
i 0.35um eller 0.18um proces, udpakning af parameter Lamda? i simulering, finder jeg, at Lamda ændringer med forskellige faktorer, såsom Vgs \\ VDS \\ W og så videre, og værdien varierer meget skarpt, men hvordan man beregner flugt ved hjælp af Lamda til forskellige driftsvilkår? Udover, i spøgelse, er der en parameter ron, hvad er forskellen på Ron og flugt? hvordan man beregner DC-forstærkning ved hjælp ron?

bare bruge en simpel model for eksempel bruge DC analyse Lamda = d (i) / d (v)

Lamda = d (i) / d (v), hvad er værdien af v? v = VDS eller vgs?

Den transistorudgang modstand er ro = 1 / (lambda * Id) dermed ved at måle Id og ro du fik lambda. Ud af defenition lambda propotonal at dXd / dvd'er.

Jeg foreslår u at anvende forskellige metoder til at finde ud af lambda. og find ud af gennemsnittet af de mest almindelige værdier. det bedre at bruge værdier arround ur kræves Vds. de diif metoder er: 1) slope = lambda / Id ', hvor Id' er den nuværende, hvor tangenten til kurven opfange at y-aksen. 2) vælge to Vds værdier, for det meste i dyb mætning, fordi i dyb mætning lambda er mere præcis. derefter bruge Id2/Id1 = (W / L) 2 / (W / L) 1 * (1 + Lambda.Vds2) / (1 + Lambda.Vds1) 3) Tegn en kurve for Rout vs Vds denne kurve har form som Gauss kurve. Fra hvilken u vil få VA @ DIBL og VA @ CLM Så VA (Tidlig spænding) = VA, lør + 1 / (1/Va, DIBL + 1/Va.CLM) for at få flere oplysninger om dette henvise nogle MOSFET model bog. også givet i BSim manual. Håber dette vil hjælpe u.: idé:

HII alle, jeg har et spørgsmål, da jeg prøvede metoden for Lamda = d (I) / d (VDS) ved L = 60n Jeg fandt, at for NMOS Lamda = 0,3345, mens da jeg prøvede den anden metode til I1/I2 = [( W / L) 1 * (1 + lamdaVds )]/[( W / L) 2 * (1 + lamdaVds)] Jeg fandt, at det blev arounf 0,65, og når jeg prøvede ro = 1 / (Lamda * Id) Jeg fik variationer 0,12 til 0,3 og værdien afhænger af Vgs, VdS, W så hvad skal jeg gøre ???:-(

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back