om pm problem

L

lhlbluesky

Guest
en to-trins opamp, første differentiale, andet cascode, mit spørgsmål er

Min gevinst er 94dB, men pm <0, omkring -40, og CL = 1p, både fase er single ended udgang.

til min overraskelse, når jeg bruger en lille kompensation hætte (<1pF), virker det ikke, men

når jeg bruger en stor kompensation hætte (> 10PF), PM forbedre en smule, men gevinsten af

Første etape bliver meget lille (<1DB),

der kan hjælpe mig?

nogen råd eller hjælp wil blive værdsat.

Jeg er ikke sikker, men kan være du kan prøve at tilføje en kondensator parallelt med den belastning (dvs. stigning lastning kapacitans). Cascodes kan kompenseres ved hjælp af belastning kapacitans. Du bør også tjekke de steder i alle poler på dit kredsløb. Bemærk, at du 've mindst 3 effektive poler, tilføjet af differentierede fase og 2 er tilføjet af cascode.

Om gevinst fald, hvis du mener dc vinde, bør det ikke blive berørt af de foraedlingsprodukter, kondensator, men kan skyldes at flytte den første fase's pol til en meget lav frewuency, sin vinde begynder at falde hurtigt.

men min CL = 1p, er det besluttet af fulgte kredsløb, så jeg kan ikke tilføje en kondensator parallelt med den belastning, er der nogen anden måde at løse det, pls?

tak først.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back