om spændingsdeler

N

needforspeed

Guest
Hej, jeg ønsker at gennemføre en spændingsdeler af kondensatorer i serie til dirve en MOS-forstærker. software Cann `t simulere kredsløbet, fordi disse ikke er DC påvirke for porten af MOS transistor. Jeg vil gerne vide, om dette kredsløb arbejde i selve chippen. tak.

faktisk kredsløbet ville arbejde kun for AC-signaler, fordi kondensatorerne don? t formularen spændingsdeler til DC ... så prøv at give et AC-signal og simulering ....

Det vil aldrig arbejde på chip. Ligesom du sagde, du har brug for at definere DC spænding på porten af enheden.

Begrebsmæssigt den kapacitive skillelinjen virker for både AC og DC ændringer i indgangsspænding fordi (1/sC2) / (1/sC1 +1 / SC2) = C1 / (C1 + C2), der er uafhængig af frekvensen. En eventuel ændring i indgangsspændingen vil medføre en proportional ændring i output. Men produktionen af dette kredsløb er meget afhængig af den oprindelige tilstand kredsløb (de lagrede ladning i kondensatorer), der ikke kan garanteres, medmindre nogle ekstra kredsløb føjes at fastsætte denne første betingelse. Også kredsløbet er ikke let at være simuleres ved AC analyse, medmindre du tvunget simulatoren for at springe den første operative point analyse og give den til simulator for at gøre ac analyse. (Du kan have brug for at tilføje en dummy modstand til jorden med en enorm værdi)

Begrebsmæssigt en kapacitet har en uendelig impedans på DC; Vin er således koblet fra kredsløbet ..

Jeg tror i silicium implementering, aldrig hætten være ideel cap. En begrænset impedans mellem to knudepunkter i den fælles landbrugspolitik. Det vil sige, er der altid lækstrøm parallelt med den fælles landbrugspolitik. I sidste ende er det DC punkt besluttet af lækstrøm. , Der fører til enorme variation. Så dividere DC spænding med en hue vil være en dårlig idé. Men det kan stadig bruges til højfrekvente signal.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back