Om Wilkinson power divider / Combiner

J

johnson.mike

Guest
Jeg tror, vi kan bruge Wilkinson power divider så Combiner også.
Mit spørgsmål er
Hvad bliver resultatet, hvis vi foder to signaler med samme amplitude med nogle fase diff mellem disse to signaler?
hvad bliver resultatet, hvis vi foder to signaler med samme fase og amplitude på 10 og 7 dB hver?

1) Hvis den fase er den samme dobbelte amplituden ( 3 dB), hvis der er nogen faseforskel sammensætte de to vektorer

2) Transform dB i effekt (MW) summen dem og trasform igen i dBm, i dette tilfælde 10 dBm 7 dBm = 10 5 mW = 15 mW = 11, 761 dBm

Mandi

FANT skrev:

1) Hvis den fase er den samme dobbelte amplituden ( 3 dB), hvis der er nogen faseforskel sammensætte de to vektorer2) Transform dB i effekt (MW) summen dem og trasform igen i dBm, i dette tilfælde 10 dBm 7 dBm = 10 5 mW = 15 mW = 11, 761 dBmMandi

Faktisk kan du prøve at bruge s parametre Wilkinson Combiner.Så vidt jeg husker itwas som dette:

0 -j/sqrt (2) -j/sqrt (2)
-j/sqrt (2) 0 0
-j/sqrt (2) 0 0

Prøv at formulize problemet i form af magt bølger.Du kan bruge bogen af požar (Microwave Engineering) som reference.
I begge tilfælde, at du havde brug for hjælp til, at der er ulige tilstand af ophidselse, og du kan ikke direkte tilføje til beføjelser.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back